- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

جاهای شدیدترین درگیری ها در آودیوکا + ویدیو

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Разрушенные жилые дома на одной из улиц в Авдеевке
Разрушенные жилые дома на одной из улиц в Авдеевке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه در جریان پاکسازی آودیوکا جا های شدیدترین نبردها را نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، که سربازان تیپ تفنگ موتورسایکلی 55 گارد منطقه نظامی مرکزی مسیری را نشان دادند، که گروه های مهاجم برای پاکسازی آن از وجود ملی گرایان اوکراینی راهی مرکز آودیوکا شدند.
ارتش روسیه در ویدئویی که این وزارتخانه منتشر کرد، گفت: "نفوذ به عمق بیشتر و حرکت به سوی مرکز شهر وظیفه تیپ 55 گارد بود. گروه های مهاجم از چند جهت حمله کردند. نیروهای اصلی در امتداد خیابان سوبورنایا راه افتادند. تقریباً در هر خانه نقاط تیراندازی دشمن وجود داشت. در همان نزدیکی شبکه‌هایی از سنگرها و پناهگاه‌ها وجود دارد و تجهیزات نظامی در میان خانه‌ها پنهان شده است".
Вид на город Авдеевка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
گریز نیروهای اوکراینی پیش از فرمان عقب نشینی از آودیوکا، باتلاق خیالی غرب برای روسیه را افشا کرد
برخی از شدیدترین نبردها در منطقه ایستگاه راه آهن رخ داد، جایی که آماده ترین یگان های نیروهای مسلح اوکراین در آنجا متمرکز بودند. به گفته ارتش روسیه، تقریباً هر زیرزمینی به انبار مهمات تبدیل شده بود، جایی که ماین های خمپاره انداز، نارنجک انداز دستی، جعبه مهمات و نارنجک های نارنجک انداز زیر لوله در آن نگهداری می شد. بیشتر اسلحه و مهمات وارداتی بود. نیروهای روسی مقادیر زیادی سلاح رها شده توسط واحدهای اوکراینی را کشف کردند که مشارکت مستقیم مزدوران خارجی در خصومت‌ها را تایید می‌کند، همانطور که در ویدیو ضبط شده است.
در غروب 17 فیبروری، وزیر دفاع روسیه سرگئی شایگو به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین درباره ای آزادی کامل آودیوکا گزارش داد. مساحت کل قلمرو آزاد شده 31.75 کیلومتر مربع بود. دشمن بیش از یک و نیم هزار نیرو را از دست داد. آزادسازی شهر این امکان را فراهم کرد که خط مقدم را از دونتسک دور کرده و به طور قابل توجهی از حملات دشمن محافظت کند.
فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، دستور بیرون شدن از آودیوکا را در شب 17 فیبروری صادر کرد، اما این مدرک یک روز پس از آغاز پرواز کنترل نشده واحدهای اوکراینی از شهر منتشر شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала