سفیر روسیه: اسرائیل باید فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی را متوقف کند

© AFP 2023 / Said Khatibحمله هوایی اسرائیل به نوار غزه
حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2024
عضو شوید
نماینده روسیه در دیوان دادگستری بین المللی و سفیر روسیه در هلند می‌گوید، اسرائیل باید از نقض قوانین بین المللی دست بردارد و فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی را متوقف کند
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر تارابرین، نماینده روسیه در دیوان دادگستری بین المللی و سفیر روسیه در هلند، از اسرائیل خواست به نقض قوانین بین المللی پایان دهد و تمام فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی را متوقف کند.
دیوان بین المللی دادگستری لاهه در روزهای 19 تا 26 فبروری جلساتی را درباره پیامدهای حقوقی اشغال سرزمین های فلسطینی از جمله قدس شرقی توسط اسرائیل برگزار می کند. در طول این نشست ها، بیش از 50 کشور و سه سازمان بین المللی شامل اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا، سخنرانی خواهند کرد.
حمله هوایی دوباره اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2024
حملات اسرائیل به اردوگاه آوراگان غزه هفتاد کشته بجا گذاشت
ترابرین در جلسه استماع روز چهارشنبه گفت: "اسرائیل باید به تمامی موارد نقض قوانین بین‌المللی پایان دهد و تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی و سایر فعالیت‌هایی را که مانع دستیابی به توافق درباره وضعیت حقوقی می‌شود را متوقف کند."
وی خاطرنشان کرد که شهرک‌سازی‌های اسرائیل در خاک فلسطین که بر خلاف قوانین بین‌المللی ایجاد شده‌اند، "با اصل غیرقابل قبول بودن تصاحب اراضی با زور، در تضاد است."
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، مبنی بر ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین بود، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала