- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

جا ماندن ده ها تجهیزات رها شده امریکایی در آودیوکا پس از گریز سربازان اوکراینی + ویدیو

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Поврежденная военная техника в Авдеевке
Поврежденная военная техника в Авдеевке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2024
عضو شوید
معاون فرمانده تسلیحات در آودیوکا گفت، که ده ها تجهیزات رها شده شوروی و امریکایی در آودیوکا پیدا شد.
به گزارش اسپوتنیک، معاون فرمانده تسلیحات با نشانه ای تماس "شبدر" به خبرنگاران گفت، که پرسنل نظامی گروه مرکز در آودیوکا آزاد شده ده ها واحد از تجهیزات شوروی و امریکایی رها شده از سوی نیروهای مسلح اوکراین را که برای تعمیر مناسب بودند، کشف کردند.
معاون فرمانده تسلیحات با نشانه ای تماس "شبدر" که تجهیزات اوکراینی به جا مانده را نشان می داد، گفت: "تا به امروز، من پیش از این نزدیک به ده BMP-1 از این قبیل را شمارش کرده ام. حدود 7-8 تا M113 امریکایی وجود دارد. این افزون بر این واقعیت است که من پیش از این دو مورد را بیرون کشیدم. آن‌ها هنگام عقب‌نشینی آن را رها کردند و متوجه شدند که در "دیگ" افتاده‌اند. آنها بسیاری از این BMP-1 ها و M113 های امریکایی را رها کردند".
او گفت: این خودروی زرهی با نشانه ای تاکتیکی نیروهای مسلح اوکراین به شکل صلیب سفید مشخص شده بود؛ داخل خودرو تقریباً جدید به نظر می رسد، اما از بیرون چند جای آن آسیب دیده است.
Вид на город Авдеевка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
گریز نیروهای اوکراینی پیش از فرمان عقب نشینی از آودیوکا، باتلاق خیالی غرب برای روسیه را افشا کرد
به گزارش "شبدر"، آنها قصد دارند این خودرو زرهی را تعمیر کنند و از آن در جهت منافع سربازان روسیه استفاده کنند.
خبرنگار اسپوتنیک شاهد تخلیه یک نفربر زرهی M113 دیگر از سوی ارتش روسیه بود.
با وجود فعالیت بالای پهپادهای اوکراینی از جمله پهپادهای FPV، خودروی زرهی تعمیر و بازیابی این وظیفه را با موفقیت به پایان رساند. به گفته ارتش روسیه، افزون بر این، نه تنها با یک صفحه محافظ مشبک در برابر پهپادهای کامیکازه، بلکه با یک سیستم جنگ الکترونیک سیار نیز نصب شده است.
Украинские солдаты. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
هزار سرباز نیروهای مسلح اوکراین در آودیوکا اسیر شدند
این نظامی روس اضافه کرد: "من امروز چهار خودرو را بیرون کشیده ام. دو تای آنها M113 امریکایی هستند. "خودروهای" ما در توانایی های بسیار بالاتری دارند. اگر از نظر تعمیر و نگهداری صحبت کنیم خودروهای ما بسیار ساده تر هستند. ماشین های آنها به لحاظ فنی و کیفیت آشغال هستند. من فکر می کنم هر چیزی که ایالات متحده امریکا به آن نیاز ندارد به اوکراین ارائه می شود".
نفربر زرهی M113 از سوی ارتش ایالات متحده در سال 1961 پذیرفته شد. نخستین بار در سال 1962 در جنگ مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان در تمام درگیری های مسلحانه شامل ایالات متحده و متحدانش، از جمله جنگ ویتنام، شرکت کرده است. تقریباً تمام اصلاحات نفربر زرهی و وسایل نقلیه مبتنی بر آن مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان، این فناوری هم مزایا و هم معایب را نشان داد و اثربخشی استفاده از آن اغلب به سازماندهی عملیات و اقدامات خدمه بستگی داشت.
آزادسازی آودیوکا از سوی نیروهای روسی
در غروب 17 فیبروری، وزیر دفاع روسیه سرگئی شایگو به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین درباره ای تصرف کامل آودیوکا از سوی ارتش روسیه گزارش داد.
آودیوکا پیرامون شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه درگیری برای آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала