- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وجود مرکزهای شکنجه پنهانی در آودیوکا

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий Центрального военного округа на территории освобожденной Авдеевки
Военнослужащий Центрального военного округа на территории освобожденной Авдеевки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2024
عضو شوید
سفیر وزارت خارجه روسیه درباره ای اتاق های شکنجه پنهانی و زندان های نیروهای مسلح اوکراین در اودیوکا صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رودیون میروشنیک، سفیر بزرگ وزارت امور خارجه روسیه برای جنایات رژیم کیف به اسپوتنیک گفت: "در آودیوکا، برپایه داده های نخستین، زندان های پنهانی و اتاق های شکنجه وجود داشت".
سفیر گفت: "ما می دانیم که در آنجا اتاق های شکنجه پنهانی وجود دارد - جاهایی که افراد را به اتهامات یا سوء ظن با انگیزه سیاسی می کشانند. برای ایجاد دقیق آنها و به دست آوردن شواهد مستند، اکنون لازم است با افرادی که آودیوکا را ترک می کنند کار کرد".
یک سرباز منطقه نظامی مرکزی در قلمرو آزاد شده آودیوکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2024
چندرسانه ای
خیابان های آودیوکا پس از آزادی + عکس
میروشنیک تصریح کرد، که داده های نخستین درباره ای دفن های پنهانی در شهر و پیامدهای شکنجه وجود دارد و کار برای بررسی این داده ها آغاز خواهد شد.
بازرسان در حال همکاری با ساکنان آودیوکا برای ثبت جنایات در کیف هستند. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه اوکراین سیاست خود را برای ممنوعیت استفاده از زبان روسی، فشار و سوء ظن های سیاسی و نقض حقوق بشر دنبال کرده است، جمع آوری می شود.
میروشنیک چنین نتیجه گیری کرد: "با پاکسازی ماین ها و دسترسی کارشناسان غیرنظامی به آنجا، دایره گسترش خواهد یافت. ما عمدتاً ابتدا بر شهادت تکیه خواهیم کرد، سپس به بازرسی از مکان‌هایی که اقدامات جنایتکارانه رژیم کیف می‌تواند به طور بالقوه در آنجا متمرکز شود".
یادآوری می کنیم، که آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه درگیری برای آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری خلق دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند.
در غروب 17 فیبروری، وزیر دفاع سرگئی شایگو به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین درباره آزادی کامل آودیوکا گزارش داد. آزادسازی شهر این امکان را فراهم کرد که خط مقدم را از دونتسک دور کرده و به طور قابل توجهی از حملات دشمن محافظت کند. فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، دستور بیرون شدن از آودیوکا را در شب 17 فیبروری صادر کرد، اما مشخص شد که این سند یک روز پس از شروع پرواز کنترل نشده واحدهای اوکراینی از شهر صادر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала