آزادی کامل کارخانه کیمیایی آودیوکا توسط قوای مسلح روسیه + ویدیو

© AFP 2023Военная машина проезжает по разрушенному после обстрела району в городе Авдеевка Донецкой области, 18 марта 2023 года
Военная машина проезжает по разрушенному после обстрела району в городе Авдеевка Донецкой области, 18 марта 2023 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2024
عضو شوید
آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم از دونتسک را فراهم کرد و از این طریق به طور قابل توجهی از آن در برابر حملات تروریستی رژیم جنایتکار کیف محافظت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که قوای مسلح روسیه کارخانه کک‌ کیمیایی در آودیوکا را به طور کامل از قوای آزاد کردند.
در بیانیه آمده است: "قوای "مرکز" نیروهای مسلح روسیه که در حال عملیات تهاجمی بود، کنترل کامل کارخانه کک در جهت آودیفسکی را به دست گرفت. پرچم های روسیه بر روی ساختمان های اداری کارخانه برافراشته شد. قطعات نظامی اوکراینی به عقب نشینی بی نظم خود ادامه دادند".
این شهر گره دفاعی قدرتمند قوای مسلح اوکراین بود
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "در نتیجه مساحت 31.75 کیلومتر مربع از چنگ ملی‌گرایان اوکراینی آزاد شد. تلفات دشمن در نبردهای آودیوکا در 24 ساعت گذشته بیش از 1500 پرسنل نظامی بوده است. تنها گروه‌های پراکنده انفرادی از شبه نظامیان اوکراینی زیر فشار آتشباری مستمر قوای روسی، موفق شدند با رها کردن تسلیحات و تجهیزات نظامی خود، آودیوکا را با عجله ترک کنند".
Украинские военные на позиции в районе деревни Авдеевки Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2024
بیانیه مقامات امریکا بعد از سقوط آودیوکا
پیشتر، این وزارت دفاع تصریح کرد: "فعلاً اقداماتی برای پاکسازی نهایی شهر از وجود شبه نظامیان و مسدود کردن فعالیت قطعات اوکراینی که شهر را ترک کرده و در کارخانه کک-کیمیایی آودیوکا مستقر شده‌اند، در حال انجام است. آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم از دونتسک را فراهم کرد و از این طریق به طور قابل توجهی از آن در برابر حملات تروریستی رژیم جنایتکار کیف محافظت خواهد کرد".
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه، مبارزه برای کنترل آن ادامه دارد. قوای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری خلق دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را تیر باران می کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала