- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

منبع: ردپای بریتانیا پشت حمله به ایلوشین-76 حامل اسرای اوکراینی دیده شد

© Photo / RIA Novostiحمله به ایلوشین-76 حامل اسرای اوکراینی
حمله به ایلوشین-76 حامل اسرای اوکراینی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2024
عضو شوید
منابع آگاه گزارش داده اند که درپشت حمله به هواپیمای ایل-76 روسی حامل اسیران اوکراینی، مشاوران بریتانیایی رژیم کی‌یف قرار دارند.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه گفت که مشاوران بریتانیایی در کی یف مقصر کشته شدن اسیران جنگی و خدمه هواپیمای ایلوشین-76 که توسط موشک اوکراینی سرنگون شد، هستند.
24 جنوری، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی ایلوشین-76 روسیه که حامل 65 اسیر اوکراینی برای تبادل بود، را بر فراز منطقه بلگورود سرنگون کرد. همه آنها و همچنین سه افسر همراه نیروهای مسلح روسیه و شش خدمه جان خود را از دست دادند.
این منبع آگاه به اسپوتنیک گفت: "حمله به ایلوشین-76 تحت فشار مستشاران انگلیسی و بدون هماهنگی با ستاد پدافند هوایی در کی یف و بدون بررسی متقابل اطلاعات بیشتر در مورد حرکت هواپیما بر فراز منطقه بلگورود انجام شد."
گفتنی است، در صبح روز 24 جنوری کی‌یف یک اقدام تروریستی دیگر را انجام داد که در نتیجه آن یک فروند هواپیمای ایل-76 هواپیمای حمل و نقل نظامی روسیه در نزدیکی روستای یابلونوو در منطقه کوروچانسکی منطقه بلگورود سرنگون شد. روسیه پروازی را برای انتقال 65 نظامی نیروهای مسلح اوکراین برای تبادل از پیش توافق شده انجام می داد. همه اسرا به همراه 6 خدمه و 3 افسر روسی در هواپیما کشته شدند. این هواپیما توسط اوکراین با موشک های ضد هوایی از منطقه لیپتسی، خارکف مورد اصابت قرار گرفت.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، اطلاعات اوکراین می دانستند که اسیران جنگی نیروهای مسلح اوکراین در هواپیمای ایل-76 وجود دارند، ولی با این وجود این حمله را انجام دادند.
رئیس جمهور روسیه گفت: "می توان حدس زد که این یک تصادف بوده است، اما در هر صورت یک جنایت بود".
بررسی ها نشان داد که هواپیما توسط سیستم پاتریوت آمریکایی - یعنی دو موشک MIM-104A سرنگون شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала