- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره آزادسازی آودیوکا

© Sputnik / Наталья Селиверстова /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве
Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه با نشر بیانیه اعلام کرد که امروز در کرملین، سرگئی شایگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه به فرماندهی کل نیروهای مسلح روسیه در مورد تحت کنترول کامل قرار گرفتن شهر آودیوکا دونتسک توسط گروه مرکزی نیروهای روسیه تحت فرماندهی دگرجنرال آندری موردویچف گزارش داد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه آمده است که این شهر گره دفاعی قدرتمند نیروهای مسلح اوکراین بود. در نتیجه مساحت 31.75 کیلومتر مربع از چنگ ملی‌گرایان اوکراینی آزاد شد.
این وزارتخانه افزود که تلفات دشمن در نبردهای آودیوکا در 24 ساعت گذشته بالغ بر 1500 پرسنل نظامی بوده است. زیر آتش مستمر نیروهای روسی، تنها گروه‌های پراکنده انفرادی از شبه نظامیان اوکراینی موفق شدند با رها کردن سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود، آودیئیفکا را با عجله ترک کنند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که در حال حاضر اقداماتی برای پاکسازی نهایی شهر از وجود شبه نظامیان و مسدود کردن فعالیت واحدهای اوکراینی که شهر را ترک کرده و در کارخانه کک - کیمیایی آودیوکا مستقر شده‌اند، در حال انجام است. آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم از دونتسک را فراهم کرد و از این طریق به طور قابل توجهی از آن در برابر حملات تروریستی رژیم جنایتکار کی‌یف محافظت خواهد کرد.
این وزارت خاطرنشان کرد: اطلاعات در خصوص پیشروی نیروهای ما تا زمانی که دشمن به طور کامل شکست نخورد و شهر تحت سیطره قرار گرفت، علنی نگردید. اعضای گروه نیروهای "مرکزی" به اقدامات تهاجمی برای آزادسازی بیشتر جمهوری خلق دونتسک از دست ملی‌گرایان اوکراینی ادامه می‌دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала