امریکا مسئول وضعیت دشوار کنونی افغانستان است

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه
 نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2024
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه می‌گوید در حال حاضر بیش از 20 سازمان تروریستی در افغانستان فعالیت می کنند که بیش از 23 هزار شبه نظامی را شامل می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفت: در حال حاضر حدود 20 سازمان تروریستی در افغانستان وجود دارد که بیش از 23 هزار شبه نظامی را شامل می شود.
پاتروشف در در بیشکک در نشست دبیران شورای امنیت درباره مسائل افغانستان گفت: "افغانستان یکی از حلقه های زنجیره ماجراجویی های بی پایان ژئوپلیتیکی غرب است. مسئولیت اصلی وضعیت دشوار کنونی در افغانستان باید بر عهده ایالات متحده و متحدانش باشد."
وی گفت، واشنگتن در طول 20 سال حضور خود در آنجا هیچ کاری برای بهبود وضعیت انجام نداده است و افزود: "غرب با کنار گذاشتن مقدار زیادی سلاح در حین عقب نشینی، بمب ساعتی کار گذاشت".
پاتروشف گفت: "امروز از این سلاح ها برای تشدید جنگ بین گروه های بین الافغانی استفاده می شود، در بازار سیاه فروخته می شود و در کشورهای ثالث به دست تروریست ها می افتد."
دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: "افزون بر تلاش‌های غرب برای افزایش حضورش در افغانستان، می‌خواهم به‌ویژه به تلاش‌های این کشورها برای استفاده از گروه‌های تروریستی برای این اهداف اشاره کنم. بر اساس برآوردهای ما، در افغانستان حدود 20 سازمان تروریستی بین‌المللی با بیش از 23 هزار شبه نظامی در مجموع وجود دارد".
در نشست دبیران شورای امنیت نمایندگان کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان و ازبکستان حضور دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала