دوسیه روابط ترامپ با روسیه توسط سازمان سیا جعل است

© AP Photo / Evan Vucciترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2024
عضو شوید
تحقیقات ارگانهای اطلاعاتی امریکا در مورد دوسیه روابط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا با روسیه، که متعاقبا تائید نشد و توسط مسکو و واشنگتن رد گردید، توسط سازمان سیا جعل شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگاران مت طیبی و الکس گوتنتاگ به همراه نویسنده امریکایی مایکل شلنبرگر با استناد به منابع خود این مطلب را اعلام کردند.
در مطلب منتشره در پلتفرم آنلاین Substack آمده است: "سازمان سیا گزارشات سرویس های اطلاعاتی را جعل کرد تا پنهان کند که چگونه روسیه در سال 2016 از کلینتون (نامزد ریاست‌جمهوری آن زمان) را بر ترامپ ترجیح می‌داد. روسیه از هیلاری کلینتون نمی‌ترسید. این رابطه ای برای آنها (روس ها) راحت بود.
نویسندگان مقاله یادآوری می کنند، در جنوری 2017، آژانس های اطلاعاتی امریکا گزارشی را منتشر کردند که حاوی اتهاماتی علیه روسیه به انجام "کارزار نفوذ" در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود که ترامپ در آن پیروز شد.
روزنامه نگاران نوشتند: "این یک چیز قدرتمند و کاملا اشتباه بود."
به گفته منابع نزدیک به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا، اطلاعات موجود در این گزارش "جعلی" بوده است.
نویسندگان این مقاله خاطرنشان کردند: "آنها کاری کردند که اینطور به نظر برسد که گویا پوتین از ترامپ حمایت می‌کند. شواهد خلاف این را نشان می‌دهد."
به گفته آنها، جان برنان، که در آن زمان ریاست سیا را بر عهده داشت، پشت کار جعل گزارشات اطلاعاتی بود. او تصمیم گرفت حتی قبل از انتخابات 2016 بیست نفر از دستیاران ترامپ را تحت نظارت قرار دهد. علاوه بر این، رهبران اطلاعاتی امریکا ، روسای اطلاعات کشورهای متحد با ایالات متحده، از جمله بریتانیا، را تشویق به انجام "حملات" به دستیاران ترامپ کردند.
خبرنگاران تاکید کردند: "این یک تحقیقات درباره امنیت ملی نبود که به یک موضوع سیاسی تبدیل شد، بلکه به عنوان یک اقدام سیاسی آغاز شد."
به گفته منبع آنها، تمام تحقیقات علیه ترامپ با هدف آسیب رساندن به او انجام شده و "هیچ ارتباطی با روابط با روسیه نداشته است."
در ماه مه 2023، گزارشی توسط جان دورهام، بازرس ویژه ایالات متحده منتشر شد که از آن نتیجه می‌گرفت که نه سازمان‌های مجری قانون ایالات متحده و نه جامعه اطلاعاتی هیچ مدرک واقعی مبنی بر تبانی ترامپ با روسیه در انتخابات 2016 ندارند. همانطور که اشاره شد، اف بی آی هیچ اطلاعاتی مبنی بر تماس فردی از حلقه این سیاستمدار با سرویس های اطلاعاتی روسیه نداشت. دورهام به این نتیجه رسید که اف بی آی نباید تحقیقات کاملی را در مورد روابط بین کمپین ترامپ و مسکو آغاز می کرد و این سازمان اطلاعاتی از "اطلاعات خام، تحلیل نشده، تایید نشده" برای شروع تحقیقات استفاده می کرد.
بر اساس گزارش تایید نشده در مورد روابط این سیاستمدار با روسیه، آژانس های اطلاعاتی امریکا از اعضای اداره مرکزی ترامپ، نامزد جمهوری خواه پیش از انتخابات 2016 جاسوسی می کردند. رابرت مولر، تسارنوال خاص، که به مدت دو سال پس از پیروزی ترامپ در مورد "پرونده روسیه" تحقیق می کرد، هیچ شواهد بر "تبانی" پیدا نکرد که وجود آن هم در کرملین و هم در کاخ سفید تکذیب شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала