بانک جهانی در خصوص ازسرگیری کار پروژه کاسا - 1000 در افغانستان خبر داد

Здание Всемирного банка  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2024
عضو شوید
بانک جهانی در بیانیه‌ی خبر داده است که کار پروژه انتقال و تجارت برق آسیای میانه-آسیای جنوبی در افغانستان را از سر می‌گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، بانک جهانی خبر داده است که تحت رویکرد جدید این بانک برای حمایت از مردم افغانستان، کار پروژه انتقال انرژی کاسا – 1000 در افغانستان از سر گرفته می‌شود.
براساس اعلامیه‌ی بانک جهانی، "بورد مدیران اجرایی" این بانک رویکرد جدید تعدیل‌شده‌ای را موسوم به "رویکرد 3.0" برای حمایت از مردم افغانستان تصویب کردند.
Обесточенные высоковольтные линии электропередачи в Симферополе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
کار پروژه "کاسا یک هزار" در افغانستان متوقف شد
در اعلامیه‌ی بانک جهانی آمده است که کار پروژه کاسا -1000 به درخواست سه کشور همسایه افغانستان از سر گرفته می‌شود تا از خطر تبدیل‌شدن این پروژه به یک "دارایی سرگردان" جلوگیری شود‌.
این بانک اما تأکید کرده است که کار این پروژه به روشی از سر گرفته خواهد شد که اطمینان حاصل شود که تمام پرداخت‌های ساخت‌وساز و درآمدهای آینده خارج از افغانستان مدیریت می‌شود و شامل سیستم‌های تحت مدیریت طالبان نمی‌شود.
پروژه کاسا-1000، یک پروژه انتقال انرژی از تاجیکستان و قیرغیزستان به پاکستان از طریق افغانستان به ارزش ۱.۲ میلیارد دالر است. بانک جهانی گفته است که کار این پروژه در سه کشور دیگر تقریبا تمام شده است و تنها در افغانستان باقی مانده است.
کار ساخت این پروژه در افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور، متوقف شد.
بانک جهانی در اعلامیه‌ی خود گفته است که تحت رویکرد جدید خود، به حمایت از مردم افغانستان دور از دسترس طالبان ادامه خواهد داد.
استفاده از پول خارجی در افغانستان ممنوع شد؛ آیا این اقدام طالبان نقطۀ ضعف دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2022
بانک جهانی: اقتصاد افغانستان با چالش‌های مهم روبرو است
این بانک گفته است که کمک‌هایش را به مردم افغانستان از طریق نهادهای سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی انجام خواهد داد.
بانک جهانی گفته است که در رویکرد 3.0 نیز به اجرای اصولی که در رویکرد 2.0 آغاز شده بود ادامه خواهد داد.
به‌گفته‌ی این بانک، براساس این اصول، زنان در مرکز پروژه‌ها قرار می‌گیرند و باید اطمینان حاصل شود که فعالیت‌های پروژه‌ها توسط زنان و برای زنان اجرا می‌شود.
این بانک گفته است که در جریان اجرایی شدن پروژه‌ها، گروهی به‌صورت مستقلانه بر تمام پروژه‌ها نظارت و فعالیت‌ها را راستی‌آزمایی خواهد کرد.
بانک جهانی گفته است که براساس رویکرد جدید خود، به عنوان بخشی از ارائه خدمات اساسی، از فرصت‌های شغلی با تقویت فعالیت‌های درآمدزا به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری کوچک با تسهیل مشارکت بخش خصوصی در ارائه کمک‌ها، حمایت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала