موشک حامل فضاپیمای پروگرس ام اس-26 از بایکونور پرتاب شد + ویدیو

© Photo / RoscosmosЗапуск грузового корабля "Прогресс МС-25" с Байконура. Стоп-кадр видео
Запуск грузового корабля Прогресс МС-25 с Байконура. Стоп-кадр видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2024
عضو شوید
یک موشک حامل فضاپیمای باری پروگرس ام اس-26 از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد.
به گزارش اسپوتنیک، موشک سیوز-2.1a با فضاپیمای پروگرس ام اس-26 که بیش از 2.5 تن محموله را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساند، از پایگاه فضایی بایکونور که از سوی روسکاسموس پخش می‌شود، پرتاب شد.
9 دقیقه پس از پرتاب، موشک فضاپیما را در مدار پایین زمین قرار می دهد، پروگرس از مرحله سوم خود جدا می شود و پرواز مستقل خود را به ایستگاه آغاز می کند.
فضاپیمای جدید طبق برنامه دو روزه سنتی پرواز خواهد کرد؛ طبق برنامه، انتظار می رود این اتصال در 17 فیبروری ساعت 09:12 به وقت مسکو انجام شود. در مجموع، او باید 180 روز در فضا "کار" کند. پروگرس ام اس-26 با ماژول خدمات زویزدا/ستاره در بخش روسی ایستگاه اسکله می شود. بندر پهلوگیری برای آن از سوی فضاپیمای پروگرس ام اس-24 تخلیه شد که از ایستگاه حرکت کرد و در صبح روز 13 فیبروری در منطقه غیرقابل کشتیرانی اقیانوس آرام غرق شد. این فضاپیما بیش از 2.5 تن محموله شامل تقریباً یک و نیم تن دستگاه و تجهیزات برای سیستم های ایستگاه، بسته بندی برای آزمایش های علمی، پوشاک، مواد غذایی، محصولات پزشکی و بهداشتی برای فضانوردان، 580 کیلوگرم سوخت برای فضانوردان را به ایستگاه تحویل خواهد داد.
سوخت رسانی به جایگاه، 420 کیلوگرم آب آشامیدنی و 40 کیلوگرم نایتروجن. در میان محموله ها مواد مصرفی برای آزمایش علمی جدید "فلورینی/Fullerene" برای رشد کریستال های فولریت در ماژول آزمایشگاهی "Science" - سومین شکل کریستالی کاربن، نشان دهنده کلاس جدیدی از نیمه هادی ها است.
پروگرس ام اس-26 همچنین تجهیزاتی را برای آزمایش علمی جدید اربیتا-MG برای ایجاد یک سیستم نظارتی که ترک‌ها و سایر نشت‌ها را در محفظه ایستگاه فضایی بین‌المللی شناسایی می‌کند، حمل خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала