آمادگی حوثی ها برای درگیری در صورت ادامه ای عملیات اسرائیل

© AFP 2023 / Mohammed HuwaisВоенные-хуситы в столице Йемена Сане. Архивное фото
Военные-хуситы в столице Йемена Сане. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2024
عضو شوید
سخنگوی جنبش انصارالله گفت: حوثی ها آماده تشدید تنش جدید در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه هستند.
به گزارش اسپوتنیکف محمد البخیتی، سخنگوی جنبش انصارالله (حوثی‌ها) که در شمال یمن حکومت می‌کند، اگر اسرائیل عملیات خود در نوار غزه را متوقف نکند، آماده تشدید تنش‌های جدید است.
وی در شبکه انگلیسی آی تی وی گفت: "اگر تجاوزات به نوار غزه متوقف نشود و "محاصره برداشته نشود"، "تشدید" رخ خواهد داد که "به وقتش اعلام خواهد شد".
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2024
یورش حوثی ها به کشتی های امریکایی و بریتانیایی در دریای سرخ
نماینده حوثی‌ها در عین حال تصریح کرد، که جنبش گزینه‌های زیادی برای تشدید تنش دارد و یورش به سفارت‌خانه‌ها و پایگاه‌های بریتانیا و امریکا را مستثنی نکرد و خاطرنشان کرد، که این جنبش تا جایی که امکان داشته باشد به بریتانیا و امریکا حمله خواهد کرد.
البخیتی افزود: "اگر موشک‌ها و هواپیماهای جنگی داشتیم که می‌توانستند به امریکا و انگلیس برسند، اگر آنها یورش به یمن را ادامه می‌دادند، بدون تردید حمله می‌کردیم".
یادآوری می کنیم، که جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، پیش از این در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها در دریا نزدیک نشوند. شماری از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала