خودداری کانادا از استرداد گونکو، مرد پیشین اس اس به روسیه

© Photo / CTV NewsВетеран дивизии СС "Галичина" Ярослав Хунка во время визита Владимира Зеленского в парламент Канады. Кадр трансляции
Ветеран дивизии СС Галичина Ярослав Хунка во время визита Владимира Зеленского в парламент Канады. Кадр трансляции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2024
عضو شوید
یک منبع از وزارت امور خارجه روسیه گفت: کانادا از استرداد مرد اس اس به روسیه خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت، که اتاوا از استرداد یاروسلاو گونکو (هانک) مرد اس اس پیشین که مورد تشویق پارلمان کانادا قرار گرفت، به مسکو خودداری کرد.
گفت و گو کننده ای خبرگزاری گفت: "آنها با استناد به عدم وجود معاهده استرداد بین کشورهای ما، رسماً درخواست ما را برای استرداد رد کردند".
الیگ استپانوف، سفیر روسیه در اتاوا به اسپوتنیک درباره انتقال درخواست به مقامات کانادایی برای استرداد گونکو در آغاز ماه فیبروری خبر داده بود.
کمیته تحقیقات روسیه، او را به طور غیابی به نسل کشی غیرنظامیان در اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ بزرگ میهنی متهم کرد.
نمایندۀ روسیه: کانادا دنیا را سیاه و سفید می‌بیند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
کناره گیری رئیس مجلس عوام کانادا به دلیل رسوایی مرد افتخاری اس اس
آرشیو دولتی و آرشیو مرکزی وزارت دفاع روسیه شواهد مستندی در مورد انجام خصومت ها و مکان های لشکر اس اس "گالیسیا" پیدا کردند که مرد پیشین اس اس در آن خدمت می کرد.
همانطور که از تصمیم به معرفی گونکو به عنوان متهم بر می آید، او مرتکب جنایتی در برابر صلح و امنیت بشر شده است که توسط قانون به عنوان یک عمل بسیار جدی طبقه بندی شده است. به ویژه، طبق این سند، یک مرد پیشین اس اس، اهل روستای عمان و همکارانش از 23 تا 28 فیبروری 1944، با اجرای دستورات جنایتکارانه فرماندهان خود، حداقل 500 شهروند شوروی را در روستا کشتند. گوتا پنیاتسکایا (در قلمرو منطقه برادسکی منطقه لووف اتحاد جماهیر شوروی اوکراین). در میان کشته شدگان یهودیان و لهستانی ها بودند. مردم در ساختمان های مسکونی و کلیساها تیرباران شدند و سوزانده شدند.
تجلیل از یک کهنه سرباز اس اس در کانادا
در پایان سپتمبر سال گذشته، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از پارلمان کانادا بازدید کرد. از جمله، یاروسلاو گونکو (هونکو) 98 ساله به این نشست دعوت شد که به عنوان "یک جانباز اوکراینی-کانادایی جنگ جهانی دوم که برای استقلال اوکراین در برابر روس ها جنگید" معرفی شد. حضار با تشویق وی استقبال کردند. زمانی که مشخص شد گونکو (هونکا) به عنوان بخشی از "گالیسیا" جنگیده است، رسوایی به راه افتاد. احترام به مرد اس اس باعث خشم در روسیه، بلاروس، لهستان و دیگر کشورها شد. انتونی روتا، رئیس مجلس عوام، مسئولیت دعوت از گونکو (هونکا) به پارلمان را بر عهده گرفت و استعفا داد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به خاطر این "اشتباه وحشتناک" عذرخواهی کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала