هنگری به خاطر اوکراین تهدید شد

© iStock.com / Anna Linda KnollФлаг Венгрии и флаг Европейского Союза на финансовом здании в Будапеште, Венгрия
Флаг Венгрии и флаг Европейского Союза на финансовом здании в Будапеште, Венгрия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2024
عضو شوید
تحادیه اروپا تهدید کرده که در صورت امتناع بوداپست از تایید کمک مالی به کی‌یف، اقتصاد هنگری رابه زانو درآورد.
به گزارش اسپوتنیک،بالاژ اوربان مشاور نخست وزیر هنگری در مصاحبه ای با نشریه اتریشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا به دلیل امتناع بوداپست از تایید کمک مالی به اوکراین، اقتصاد مجارستان را تهدید کرده است.
پیش ازاین فایننشال تایمز با استناد به یک سند اتحادیه اروپا پیشتر نوشته بود که اتحادیه می تواند اقتصاد هنگری را خراب کند، اگر وتوی خود را در مورد کمک به کیف در نشست سران در بروکسل در تاریخ 1 فبروری لغو نکند. در این مورد، سران کشورها و دولت ها قول دادند که "رفتار غیرسازنده" نخست وزیر هنگری را به طور علنی اعلام کنند، به همین دلیل بوداپست نمی تواند سرمایه های اروپایی را آزاد کند.
روزنامه نگار نشریه اتریشی اکسپرس از اوربان خواست تا در مورد مطلب منتشره فایننشال تایمز اظهار نظر کند که بر اساس آن اتحادیه اروپا قصد دارد در صورت امتناع بوداپست از تایید کمک مالی به کی‌یف، اقتصاد هنگری را تضعیف کند.
مشاور نخست وزیر هنگری گفت: "وضعیت جدی بود. سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا هنگام گفتگوی تلفنی با ویکتور اوربان، نخست وزیر دقیقاً به این ترتیب کشور را تهدید کردند".
هنگامی که از او خواسته شد توضیح دهد که آیا سوء تفاهمی از سوی فایننشال تایمز وجود دارد یا خیر، از او سه بار "نه" پاسخ داد.
یانوش بوکا وزیر هنگری در امور اتحادیه اروپا نیز گفت که بوداپست تسلیم "باج گیری" اتحادیه اروپا در خصوص تخصیص بسته کمکی به اوکراین نخواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала