رسانه: قاهره ممکن است توافقنامه کمپ دیوید را به دلیل اقدامات اسرائیل در غزه تعلیق کند

© Sputnik / Eduard Pesov /  مراجعه به بانک تصاویر قاهره در مصر
قاهره در مصر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2024
عضو شوید
مصر تهدید کرده است که در صورت اعزام نیروهای اسرائیلی به شهر رفح در نوار غزه، توافقنامه کمپ دیوید با اسرائیل را تعلیق خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جروزالم پست پیشتر گزارش داده بود که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفته بود که هدف بعدی نظامیان اسرائیلی شهر رفح در مرز غزه و مصر خواهد بود. تاکنون، ارتش اسرائیل از استفاده از نیروهای زمینی در رفح برای جلوگیری از خشم مقامات مصری اجتناب کرده است.
روز جمعه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به ارتش و وزارت دفاع دستور داد تا طرحی را برای تخلیه غیرنظامیان از شهر رفح در جنوب نوار غزه، که ارتش تخمین می زند که چهار گردان حماس در آنجا باقی مانده است، ارائه کنند.
وزارت خارجه عربستان پیشتر اعلام کرده بود، عربستان سعودی خواستار تشکیل شورای امنیت سازمان ملل به دلیل عملیات احتمالی نظامی اسرائیل در شهر رفح است.
آسوشیتدپرس اعلام کرد: "تهدید به تعلیق توافقنامه کمپ دیوید پس از آن مطرح شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت اعزام نیرو به رفح برای پیروزی در جنگ علیه حماس ضروری است."
همانطور که این خبرگزاری خاطرنشان می کند، درگیری در این شهر همچنین می تواند به بسته شدن مسیر اصلی برای رساندن کمک به این منطقه منجر شود.
تعداد کشته شدگان در نوار غزه به بیش از 28 هزار نفر رسیده است و بیش از 67 هزار تن نیز مجروح شده اند. به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، 73 درصد قربانیان را کودکان، زنان و افراد مسن تشکیل می دهند. بر اساس گزارش مقامات اسرائیل شمار جان باختگان اسرائیلی نیز به بیش از 1200 نفر و زخمی ها به 5 هزار نفر رسیده است.
به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. حماس اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
براساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس راهکار "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است، راه حلی که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала