ناتو می خواهد هماهنگی ارسال تسلیحات به کی‌یف را به عهده بگیرد

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Tech. Sgt. Clayton LenhardtСолдаты польских вооруженных сил поднимают флаг НАТО во время церемонии в лагере Бутмир, Босния и Герцеговина
Солдаты польских вооруженных сил поднимают флаг НАТО во время церемонии в лагере Бутмир, Босния и Герцеговина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2024
عضو شوید
روزنامه هاندلز بلات به نقل از منابع گزارش داد که علیرغم این واقعیت که ناتو همیشه تاکید کرده است که کمک به اوکراین موضوع تصمیمات مستقل کشورهای عضو و توافقات دوجانبه با کی‌یف است و نه یک برنامه ناتو، اکنون برای محافظت از خود در برابر تغییر قدرت احتمالی در واشنگتن، بلوک آتلانتیک شمالی می خواهد هماهنگی ارسال تسلیحات به اوکراین را در دست بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش، رهبری ناتو به نظر می رسد که فرمت رامشتاین، که به عنوان گروه تماس در اوکراین نیز شناخته می‌شود، در ساختارهای ناتو ادغام شود و از این طریق از خود در برابر تغییر قدرت احتمالی در واشنگتن محافظت کند. این هفته برای اولین بار بود که چنین امکانی در میان اعضای ناتو مورد بحث قرار گرفت.
این روزنامه به نقل از دیپلمات‌ها و نمایندگان دولت‌های غربی می‌نویسد: تغییر مسیر اساسی در ناتو آغاز می‌شود، ائتلاف دفاعی غربی برنامه هایی را برای بر عهده گرفتن هماهنگی تحویل تسلیحات به اوکراین آماده می کند.
روزنامه آلمانی خاطرنشان می کند، عدم اطمینان در پیمان آتلانتیک شمالی به اینکه واشنگتن به تامین تسلیحات برای کی‌یف در صورت پیروزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در نوامبر ادامه دهد، رو به افزایش است. به گزارش این روزنامه ، تدوین طرح ادغام توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور امریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو انجام شده است. خاطرنشان می شود که دولت آلمان در مورد این ابتکار تردید داشت، زیرا این می تواند به معنی آن باشد که ناتو در حال جنگ با روسیه است اما از سوی دیگر، مورد حمایت دولت های کشورهای اروپای شرقی قرار گرفت، اما هاندلز بلات این کشورها را بطور مشخص معرفی نکرده است.
کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала