مصاحبه تاکر کارلسون ژورنالست مشهور امریکایی با پوتین در مسکو + ویدیو

© Sputnik / Gavriil Grigorov/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин дал интервью американскому журналисту Такеру Карлсону
Президент РФ Владимир Путин дал интервью американскому журналисту Такеру Карлсону - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2024
عضو شوید
ولادیمیرپوتین رئیس جمهور روسیه به تاکر کارلسون روزنامه نگار امریکایی اعتراف کرد "شاید این اشتباه باشد".
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگار امریکایی طی دو ساعت مصاحبه انتظار میلیون ها بازدید از پلتفرم های این روزنامه نگار امریکایی را برآورده کرد. پوتین گفت که صحبت ها طولانی و کاملا صریح بود. نه تنها برای مخاطبان غربی، بلکه روسی ها هم. آنچه رئیس جمهور گفت در مطالب اسپوتنیک آمده است.
بدون برنامه گفتگو
تاکر کارلسون هم با خاویر مایلی، رئیس جمهور ارجنتاین و هم با دونالد ترامپ، رهبر سابق ایالات متحده، مصاحبه را به همین ترتیب آغاز کرد: با یک سوال گزنده به طوری که گفتگو بلافاصله پویا شد.
اکنون هم از این تخنیک استفاده می کند:
"در بیست و چهارم فبروری 2022، شما به کشور خود خطاب کرده گفتید که (عملیات ویژه ای را شروع کردید) زیرا به این نتیجه رسیدید که با کمک ناتو، ایالات متحده می تواند ناگهان به روسیه حمله کنید. برای امریکایی ها "این (اظهار) مانند پارانویا است. به نظر شما چرا امریکا می تواند به طور غیر منتظره حمله کند؟
ولادیمیر پوتین این سخنان را رد کرد: "من این را نگفته‌ام." و سپس شروع به پرسیدن از مصاحبه کننده نمود.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به برنامه پرمخاطب که این روزنامه نگار در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) میزبانی می کند، گفت: آیا ما برنامه گفتگو داریم یا صحبت جدی؟
کارلسون این عبارت را شوخی دانسته خندید. با این همه، این او بود که لحن را برای دو ساعت آینده تنظیم کرد. به هر حال، از بین تمام مصاحبه های موجود در وب سایت بازبین، این طولانی ترین مصاحبه است.
مرور در تاریخ
پوتین، شاید برای اولین بار، تمام زمینه غرب را شرح داده و به طور خلاصه تاریخ کیف روس، روابط پادشاهی مسکو با همسایگانش، و رویدادهای قرن هفدهم، زمانی که کرانه چپ اوکراین با روسیه متحد شد، بحث نموده باشد .
اینها کاپی‌ اسناد آرشیف است. اینجا نامه بوگدان خمئلنتسکی وجود دارد، که در این نواحی روسیه قدرت داشت که حالاما آنرا اوکراین نامیده یم و من کاپی آنرا به شما به مثابه یک خاطره خوب می دهم و رئیس جمهور یک پوشه خاکستری به روزنامه نگار داد.
او همچنین درباره رویدادهای بعدی، درست تا پایان قرن بیستم صحبت کرد. او به موضوع نزدیک شدن به غرب پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پرداخت. پوتین همچنین با جزئیات بیشتری توضیح داد که چگونه با رئیس جمهور امریکا بیل کلینتون درباره پیوستن روسیه به ناتو صحبت کرده است. پوتین برای اولین بار در فبروری 2022 به طور علنی اعلام کرد که چنین برنامه های وجود داشت.
رهبر روسیه به اشتراک گذاشته گفت "اینجا در کرملین با بیل کلینتون ملاقات داشتم ، که در حال ترک قدرت بود (در سال 2000) - دقیقاً اینجا در کنار یکدیگر از او پرسیدم: گوش کنید، بیل، چه کار کنیم. شما فکر می کنید اگر روسیه در مورد پیوستن به ناتو سوالی مطرح کند، آیا این امکان پذیر است؟ ناگهان او گفت: می دانید، این جالب است، من فکر می کنم همینطور است. تیم من - نه، اکنون این غیرممکن است،"
او پرده مذاکره را برداشت. پوتین یادآور شد که علیرغم تضمین های دوستی، ایالات متحده از تروریست های فعال در قفقاز حمایت کرد.
"من یک بار این سوال را با همکارم رئیس جمهور امریکا مطرح کردم، او گفت: امکان ندارد، تو شواهد با خود داری؟ من آماده صحبت بودم و به او شواهد را نشان دادم. او مشاهده کرد و پاسخ داد؟ من معذرت می‌خواهم، بلی چنین بود، نقل می‌کنم: خوب، لگدشان را می‌زنم. ما منتظر بودیم و انتظار جواب بودیم – ولی جواب نبود."
پوتین یکی دیگر از نکات مهم در روابط با ایالات متحده را ماجرای ایجاد سیستم دفاع راکتی امریکا در شرق اروپا خواند. در آن زمان مسکو چنین تصمیم یکجانبه ای را تهدیدی برای امنیت روسیه می دانست. و بنابراین او به واشنگتن پیشنهاد ایجاد یک چتر دفاع راکتی مشترک را نمود.
من می گویم: فقط تصور کنید اگر ما با هم چنین وظیفه استراتژیک جهانی را در زمینه امنیت رفع کنیم. جهان تغییر خواهد کرد. احتمالاً اختلافات خواهیم داشت، احتمالاً اقتصادی و حتی سیاسی، اما وضعیت جهان را به طور اساسی تغییر خواهیم داد. سپس وزیر دفاع (رابرت) گیتس، رئیس سابق سیا و وزیر امور خارجه (کاندولیزا) رایس به اینجا آمدند، به دفتری که اکنون در آن صحبت می کنیم، آنها اینجا، پشت این میز نشستند و به من گفتند: بلی "، ما فکر کردیم، موافقیم. من می گویم: خدا را شکر، عالی است.- "اما رئیس جمهور افزود-"اما با چند استثنا".
کارلسون توضیح داد: "بنابراین شما دو بار توضیح دادید که چگونه روسای جمهور امریکا برخی تصمیم‌ها را گرفتند و سپس تیم‌های آنها این تصمیم‌ها را از مسیر خارج کردند؟"
پوتین تأیید کرد: "دقیقا همینطور. در نهایت ما را ترک کردند."
اوکراین و منطقه نظامی شمال شرقی
رهبر روسیه به تفصیل درباره وقایع اوکراین در 20 سال گذشته صحبت کرد: میدان 2004، دوره ویکتور یوشچنکو، اجلاس بخارست در سال 2008، جایی که کیف و تفلیس برای پیوستن به ناتو دعوت شدند، به قدرت رسیدن ویکتور یانوکوویچ، مسئله ارتباط با اتحادیه اروپا، کودتای خونین 2014.
پوتین گفت، در جریان این رویدادها، واشنگتن از مسکو خواست تا رئیس جمهور اوکراین را "آرام" کند و در ازای آن قول داد مخالفان را آرام کند.
وی گفت: "همانطور که امریکایی ها از ما پرسیدند یانوکوویچ از نیروهای مسلح یا پلیس استفاده نکرد. و مخالفان مسلح در کیف کودتا کردند. ما چگونه این را درک می کنیم؟ اصلاً شما کی هستید؟ از ایالات متحده."
سپس - توافقات مینسک. و بعداً پوتین افشاگری دیگری را به اشتراک گذاشت: "من نمی دانستم چگونه این کار را انجام خواهیم داد، اما آماده انجام آن بودم."
"من کاملاً مطمئن بودم و اکنون به شما می گویم: من صادقانه معتقد بودم که اگر ما بتوانیم افرادی را که در دونباس زندگی می کنند متقاعد کنیم - آنها هنوز هم باید متقاعد شوند که به چارچوب دولت اوکراین بازگردند - سپس به تدریج و به تدریج نه، هیچ کس این را نمی خواست، همه می خواستند فقط با کمک قوای مسلح مشکل را حل کنند، اما ما نمی توانستیم اجازه بدهیم".
در نتیجه، پوتین تأکید کرد، روسیه مجبور شد از مردم خود محافظت کند.
کارلسون پرسید که آیا اهداف عملیات خاص نظامی محقق شده است؟ رئیس جمهور پاسخ منفی داد. مثلاً آیا ناازی سازی صورت نگرفت. وی تاکید کرد که همه چیز از طریق مذاکره به دست می آید. درست است، مقامات اوکراینی خودشان آنها را از انجام آنها منع کردند.
"دنیا بیمار است"
انفجار نورد استریم نیز مورد بحث قرار گرفت. این روزنامه‌نگار به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد که اطلاعاتی را که روسیه در مورد افراد درگیر در این موضوع دارد فاش کند - "شما در جنگ تبلیغاتی پیروز خواهید شد."
شکست دادن ایالات متحده در جنگ تبلیغاتی بسیار دشوار است، زیرا آنها تمام رسانه های جهان و بسیاری از رسانه های اروپایی را کنترل می کنند. منتفع نهایی از بزرگترین رسانه های اروپایی، بنیادهای امریکایی هستند. آیا شما این را نمی دانید؟ بنابراین، شما می توانید در این کار شرکت کنید، اما این، همانطور که می گویند، برای خودتان گران تر است، پوتین به طور غیر منتظره پاسخ داد: "ما می توانیم به سادگی منابع اطلاعاتی خود را افشا کنیم، اما به نتیجه نخواهیم رسید."
درباره دنیای چندقطبی. کارلسون خواست تا توضیح دهد که چیست. با این حال، رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که جهان همچنان باید متحد باشد، "تا امنیت مشترک باشد و برای این "میلیارد طلایی" طراحی نشود".
علاوه بر این، همه چیز در حال تغییر است - از جمله موقعیت ایالات متحده در صحنه جهانی. با این حال، همه نخبگان غربی نمی خواهند این را بپذیرند.
در ارتباط با بازسازی جهان، نوآوری را نیز به یاد آوردیم. رئیس جمهور به ایلان ماسک اشاره کرد که شرکت او تراشه ای را در مغز انسان کاشته است. او معتقد است که متوقف کردن یک تاجر غیرممکن است، اما "به نحوی با او مذاکره کنیم"، این روند "باید با رعایت برخی قوانین متعارف شود."
چین به طور جداگانه مورد نیز بحث قرار گرفت: رئیس جمهور این افسانه را رد کرد که روسیه ماهواره او خواهد شد. اولاً کشورها روابط همسایگی دارند و ثانیاً فلسفه سیاست خارجی آنها غیرتهاجمی است.
در پایان گفتگو، کارلسون به داستان روزنامه نگار امریکایی ایوان گرشکویچ که در مارچ 2023 به ظن جاسوسی دستگیر شد، پرداخت. پوتین یادآور شد که طرفین غیرعلنی در حال گفتگو در مورد این موضوع هستند. و بار دیگر تاکید کرد که تماس های روسیه و امریکا ادامه دارد.
آنها به هر حال موافقت خواهند کرد.
ما به موضوع اصلی رسیدیم - درگیری اوکراین.
رئیس جمهور توضیح داد: "می‌دانم، شما میخواهید بگویید که این اشتباه ماست، که ما اقدامات را تشدید کردیم و با کمک سلاح تصمیم گرفتیم به این جنگ پایان دهیم، همانطور که گفتم در سال 2014 در دونباس آغاز شد. اما من شما را عمیق‌تر باز می‌گردانم. "قبلاً در این مورد صحبت کرده‌ایم، من و شما در این مورد بحث می‌کردیم. بناً به سال 1991 برگردیم، زمانی که به ما قول دادند که ناتو را گسترش ندهیم، به سال 2008 برگردیم، زمانی که دروازه‌های ناتو باز شد، بیایید به عقب برگردیم. اعلامیه استقلال اوکراین، جایی که خود را یک کشور بی طرف اعلام کرد. بیایید به این واقعیت برگردیم که پایگاه های ناتو و پایگاه های امریکایی و بریتانیایی در خاک اوکراین مستقر شدند و این تهدیدات را برای ما ایجاد کردند. بیایید به واقعیت برگردیم. اینکه کودتا در اوکراین در سال 2014 انجام دادند. این معنی ندارد، درست است؟
وی افزود: دیر یا زود می توان با اوکراین به توافق رسید: "به هر حال روابط بین مردم بازسازی خواهد شد". زمان زیادی طول خواهد کشید، اما پوتین تاکید کرد که این اتفاق خواهد افتاد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала