- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

رسانه ها: مقامات آمریکایی اعتراف کردند که ایل-76 روسیه با موشک پاتریوت سرنگون شده است

© Photo / Photo from the social mediaمحل سقوط هواپیمای Ил-76 روسیه در بلگورود
محل سقوط هواپیمای  Ил-76 روسیه در بلگورود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2024
عضو شوید
یک نشریه‌ی آمریکایی در مقاله ای می نویسد که مقامات آمریکایی به شرط ناشناس ماندن نام شان اعتراف کرده اند که هواپیمای روسی ایل-76 حامل اسرای اوکراینی با موشک پاتریوت سرنگون شده است.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی می نویسد، برخی ازمقامات آمریکایی به شرط ناشناس ماندن، گزارش های واقعی مبنی بر ساقط شدن هواپیمای ایل-76 حامل اسرای اوکراینی توسط موشک پاتریوت را تایید می کنند، اما این را علناً اعتراف نمی کنند.
این روزنامه می‌گوید: "مقامات ایالات متحده به طور علنی در مورد اینکه چه چیزی هواپیما را دقیقاً سرنگون کرده است، اظهار نظر نکرده‌اند، اما مقاماتی که به شرط فاش نشدن نامشان خصوصی صحبت کردند، گزارش‌ها مبنی بر استفاده از موشک پاتریوت را تأیید کردند."
منابع آمریکایی این روزنامه تایید می کنند که سامانه پاتریوت که برای سرنگونی هواپیمای ایل-76 استفاده شد توسط یک کشور اروپایی در اختیار نیروهای اوکراینی قرار داده شده است.
خاطرنشان می شود که مقامات آمریکایی هویت سرنشینان هواپیما را تأیید نکرده اند، اما اذعان داشته اند که احتمالاً برخی از افراد در واقع اسیران اوکراینی بوده اند.
گفتنی است، در صبح روز 24 جنوری کی‌یف یک اقدام تروریستی دیگر را انجام داد که در نتیجه آن یک فروند هواپیمای ایل-76 هواپیمای حمل و نقل نظامی روسیه در نزدیکی روستای یابلونوو در منطقه کوروچانسکی منطقه بلگورود سرنگون شد. روسیه پروازی را برای انتقال 65 نظامی نیروهای مسلح اوکراین برای تبادل از پیش توافق شده انجام می داد. همه اسرا به همراه 6 خدمه و 3 افسر روسی در هواپیما کشته شدند. این هواپیما توسط اوکراین با موشک های ضد هوایی از منطقه لیپتسی، خارکف مورد اصابت قرار گرفت.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، اطلاعات اوکراین می دانستند که اسیران جنگی نیروهای مسلح اوکراین در هواپیمای ایل-76 وجود دارند، ولی با این وجود این حمله را انجام دادند .
رئیس جمهور روسیه گفت: "می توان حدس زد که این یک تصادف بوده است، اما در هر صورت یک جنایت بود".
بررسی ها نشان داد که هواپیما توسط سیستم پاتریوت آمریکایی - یعنی دو موشک MIM-104A سرنگون شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала