- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

مراسم خداحافظی با خدمه های هواپیمای سرنگون شده ایل-76 + ویدیو

© Sputnikمراسم وداع با خدمه جان باخته هواپیمای “ایل-76”
مراسم وداع با خدمه جان باخته هواپیمای “ایل-76” - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2024
عضو شوید
مراسم خداحافظی با خدمه های هواپیمای ایل-76 که در نزدیکی بلگورود از سوی ارتش اوکراین سرنگون شد، در اورنبورگ برگزار شد؛ اقوام و دوستان و همچنین مقام های دولتی و پرسنل نظامی برای بدرقه خلبانان در آخرین حضورشان آمده بودند.
به گزارش اسپوتنیک، مراسم تشییع جنازه مدنی در سالن اصلی مجموعه ورزشی و فرهنگی اورنبورگ برگزار شد. نزدیک به دو هزار نفر به یاد خلبانان کشته شده تاج گل و گل نثار کردند. بستگان، دوستان، همکاران و همچنین فرمانده هوانوردی حمل و نقل نظامی روسیه، سپهبد ولادیمیر بندیکتوف و فرماندار منطقه اورنبورگ دنیس پاسلر، برای بدرقه خدمه ها در آخرین سفر شان آمده بودند.
بندیکتوف در مراسم عزاداری سخنرانی و پس از آن نشان شجاعت را به بستگان قربانیان تحویل داد که به خدمه ایل-76 پس از مرگ اعطا شد: "امروز ما خدمه خود را در آخرین سفرشان، در آخرین سفر کاری شان می بینیم - خدمه ای از مدافعان واقعی میهن که کاملاً وقف این هدف هستند. این ضایعه سختی برای همه ماست. آنها با انجام کامل وظیفه نظامی خود را ترک کردند. امروز نام رفقای ما برای همیشه در تاریخ هوانوردی حمل و نقل نظامی ثبت شده است".
پاسلر همچنین با بستگان قربانیان تسلیت گفت و تاکید کرد، که آنها قهرمانانی را پرورش دادند. پس از پایان مراسم وداع و دیدار، مراسم تشییع و خاکسپاری برگزار شد.
یادآوری می کنیم، که هواپیمای ترابری نظامی ایل-76 که در آن 65 اسیر اوکراینی برای مبادله منتقل شده بودند، در 24 جنوری از سوی نیروهای مسلح اوکراین بر فراز منطقه بلگورود سرنگون شد. همه سرنشینان هواپیما از جمله سه افسر همراه نیروهای مسلح روسیه و شش خدمه جان خود را از دست دادند. واقعیت مرگ آنها با آزمایش DNA تأیید شد. به گفته رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، اطلاعات اوکراین می دانستند که اسیران جنگی نیروهای مسلح اوکراین در هواپیمای ایل-76 وجود دارند، و با این وجود این حمله را انجام دادند - "می توان حدس زد که این یک تصادف بوده است"، اما "این یک جنایت است. در هر صورت." بررسی نشان داد که هواپیما توسط سیستم پاتریوت امریکایی - یعنی دو موشک MIM-104A سرنگون شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала