قدردانی رئیس آژانس بین المللی هسته ای از تلاش ها برای تأمین ایمنی نیروگاه هسته ای زاپروژیا + ویدیو

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2024
عضو شوید
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای، تلاش های مشترک برای تأمین ایمنی و امنیت هسته ای در نیروگاه هسته ای زاپروژیا را مثبت ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مدیریت نیروگاه هسته ای زاپروژیا نوشت: رافائل گروسی با همراهی کارکنان نمایندگی آژانس بین المللی انرژی هسته ای و مقام های وزارت دفاع روسیه وارد نیروگاه هسته ای زاپروژیا شد. به همراه او، گروه دیگری از ناظران مأموریت آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای برای جایگزینی به ایستگاه رسیدند. ترکیب ماموریت بعدی آژانس بین المللی انرژی هسته ای که جایگزین ماموریت پیشین در نیروگاه هسته ای زاپروژیا خواهد شد، که متشکل از چهار ناظر است.
مدیریت نیروگاه اتمی زاپروژیا در کانال تلگرامی گزارش داد: رافائل گروسی در این بازدید تاکید کرد، که وظیفه اصلی مشترک، تضمین ایمنی و امنیت هسته‌ای نیروگاه زاپروژیا است و تلاش‌های مشترک در این راستا را مثبت ارزیابی می‌کند.
یوری چرنیچوک، مدیر نیروگاه هسته ای زاپروژیا خاطرنشان کرد، که این نیروگاه دارای کارکنان واجد شرایط کافی برای تأمین کارکرد ایمن آن است.
یادآوری می کنیم، که پس از ویران شدن بند کاخوفکا در جون 2023، کارشناسان نیروگاه شماری از اقدامات پیشگیرانه را برای اطمینان از تامین پایدار آب برای آن اجرا کردند. برای شارژ دوباره ای استخرهای اسپری و 11 حلقه چاه اضافی کنده شد. در مدیریت نیروگاه خاطرنشان کرد، که به منظور تامین آب خنک کننده نیروگاه هسته ای زاپروژیا، امکان تامین آب حوضچه خنک کننده از آب رودخانه دنیپر در حال بررسی است.
نیروگاه هسته ای زاپروژیا در ساحل سمت چپ رودخانه دینپر در نزدیکی شهر انرگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر شمار واحدها و ظرفیت نصب شده است - این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت 1 گیگاوات است. در اکتوبر 2022، نیروگاه هسته ای به مالکیت فدراسیون روسیه درآمد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала