جهاد اسلامی: بدون بیرون شدن ارتش اسرائیل از غزه با آتش بس موافقت نمی کنیم

© AFP 2023 / Mahmud HamsПалестинцы бегут из Хан-Юниса на фоне взрывов от бомбардировок на юге сектора Газа
Палестинцы бегут из Хан-Юниса на фоне взрывов от бомбардировок на юге сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2024
عضو شوید
نماینده ای جهاد اسلامی فلسطین گفت: فلسطینیان با آتش بس بدون بیرون شدن ارتش اسرائیل از غزه موافقت نخواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل سنداوی، نماینده جنبش جهاد اسلامی به اسپوتنیک گفت: مقاومت فلسطین پیشنهاد آتش بس را بدون آتش بس اسرائیل، عقب نشینی ارتش اش از نوار غزه و احیای این منطقه نمی پذیرد.
سنداوی گفت: "مقاومت فلسطین هیچ پیشنهادی برای آتش بس بدون آتش بس اسرائیل، بیرون شدن ارتش اسرائیل از غزه و احیای آن را نمی پذیرد".
Наземная операция внутри сектора Газа, Палестина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
بیش از 100 نفر در 24 ساعت در جریان یورش های اسرائیل به نوار غزه کشته شدند
وی خاطرنشان کرد: "آتش بس باید جامع و دائمی باشد".
وی افزود: "این شرط مقاومت فلسطین است".
به گفته وی، ضامن این توافق برای اسرائیل و گروه‌های فلسطینی، کشورهایی خواهند بود که در نشست پاریس شرکت کردند، جایی که اصول یک معامله جدید مبادله گروگانان مورد توافق قرار گرفت.
نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: "کشورهای ضامن امریکا، مصر و قطر هستند و اطلاعاتی وجود دارد که روسیه و ترکیه نیز به آنها خواهند پیوست".
به گفته وی، یکی از مهمترین نکات توافق جدید، احیای نوار غزه است.
او گفت: "یک راه حل سریع وجود دارد، این واردات خانه های آماده است. بیش از 100 هزار خانه مدولار وجود دارد که می تواند به نوار غزه برای اسکان آوارگانی که خانه هایشان ویران شده است، وارد شود".
در پایان جنوری، نمایندگان اسرائیل، ایالات متحده، مصر و قطر در پاریس برپایه ای توافق جدیدی برای آزادی تدریجی گروگانان در نوار غزه به توافق رسیدند.
جنبش فلسطینی حماس پیشتر اعلام کرده بود، که پاسخ خود را به پیشنهادهای توافق مبادله اسیران با اسرائیل به قطر و مصر اعلام کرده و پاسخ مثبت بوده است. دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد، سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل، موساد، از طریق قطر، پاسخی از حماس درباره ای معامله آزادسازی گروگانان در نوار غزه دریافت کرده است که در حال بررسی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала