در اوج اعتراضات کشاورزان، مقام های اسپانیایی نزدیک به 269 میلیون یورو به آنها اختصاص دادند

© AP Photo / Manu FernandezСотни овец ведут во время ежегодного парада в Мадриде, Испания
Сотни овец ведут во время ежегодного парада в Мадриде, Испания - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2024
عضو شوید
وزارت کشاورزی این کشور پادشاهی روز سه شنبه اعلام کرد، که دولت اسپانیا فهرست نخستین نزدیک به 140 هزار کشاورز را منتشر کرده است که تا 269 میلیون یورو کمک اضطراری دریافت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه این وزارت آمده است: "وزارت کشاورزی، شیلات و غذا فهرستی نخستین از 139756 مالک کشتزار برنج دیم و بادمجان رومی صنعتی که می‌توانند برای جبران سختی‌های ناشی از خشکسالی و اثرات جنگ در اوکراین کمک اضطراری دریافت کنند، به مبلغ 268.7 میلیون یورو منتشر کرده است".
این تصمیم در پس زمینه اعتراضات سازماندهی شده از سوی کشاورزان محلی اتخاذ شد. به این ترتیب، روز سه شنبه، کشاورزان تراکتوری در اعتراض به وضعیت بحرانی بخش کشاورزی اروپا، جاده های مناطق مختلف اسپانیا را بسته کردند.
Отдыхающие загорают и купаются в Дзержинском карьере в жаркий день - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2023
اعلام زنگ خطر در بیش از 30 ولایت اسپانیا
هفته گذشته، سه اتحادیه اصلی کشاورزی اسپانیا اعلام کردند که به اعتراضات فزاینده ای که در بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل بحران در بخش کشاورزی برگزار می شود، خواهند پیوست. کشاورزان احساس می کنند باید با یک بازار غیرقانونی مبارزه کنند که محصولات کشاورزی را از کشورهای سوم با قیمت پایین وارد می کند، که تأثیر منفی بر بازاریابی محصولات تولید شده در اتحادیه اروپا و اسپانیا دارد.
با این حال، به نظر آنها، اتحادیه اروپا همچنان به عقد قراردادهای تجارت آزاد جدید با کشورهای سومی ادامه می دهد که مشکلات کشاورزان و دامداران را در سراسر اتحادیه اروپا تشدید می کند. در این راستا اتحادیه های کارگری خواستار فلج شدن مذاکرات بر سر توافق با مرکوسور، نیوزلند، شیلی، کنیا، مکزیک، هند و استرالیا شدند. افزون بر این، کشاورزان اسپانیایی از مادرید می خواهند که همراه با کمیسیون اروپا، کنترل های خود را در مرز با مراکش تقویت کند تا اطمینان حاصل شود که واردات محصولات کشاورزی مراکش با مقررات داخلی اتحادیه اروپا و قوانین تعرفه تعیین شده در توافقنامه تجارت آزاد مطابقت دارد.
در روزهای پسین، اعتراضات کشاورزان در کشورهای اتحادیه اروپا افزایش یافته است که خواستار تغییر سیاست کشاورزی پان اروپایی، رفع محدودیت‌های بیشمار از جمله محدودیت‌های زیست‌محیطی و توقف واردات بی‌رویه محصولات ارزان خارجی هستند. انجمن های مختلف اتحادیه های کارگری ادعا می کنند که در اتحادیه اروپا کار کشاورزان به دلیل سیاست های کمیسیون اروپا عملاً سودآور نیست.
یادآوری می کنیم، که کمیسیون اروپا در آستانه این نشست پیشنهاد تمدید واردات معاف از گمرک کالاهای اوکراینی را برای یک سال دیگر تا جون 2025 ارائه کرد که با مخالفت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی از کشورهای مختلف اروپایی روبرو شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала