حکم جلب حسینی مزاری از سوی فرماندهی پولیس گروه طالبان در کابل

© Sputnik / J.Kargarرئیس خبرگزاری آوا: پشت پرده تمام حملات تروریستی دست امریکا قرار دارد
رئیس خبرگزاری آوا: پشت پرده تمام حملات تروریستی دست امریکا قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2024
عضو شوید
‏فرماندهی پولیس گروه طالبان در کابل برای بنیانگذار مرکز فرهنگی تبیان حکم جلب صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، فرماندهی پولیس گروه طالبان در کابل برای سید عیسی حسینی مزاری، رئیس مرکز فرهنگی تبیان و از چهره‌های نزدیک به جمهوری اسلامی ایران حکم جلب را صادر کرد.
این حکم براثر شکایت مردم به دلیل اظهارات او درباره موجودیت صدها "فاحشه‌خانه" و "کلیسا" در غرب کابل صادر شده است. اداره جرایم جنایی فرماندهی پولیس گروه طالبان در کابل امروز (سه‌شنبه، ۱۷ دلو) از آقای حسینی خواسته که در حوزه ششم امنیتی این گروه حاضر شود، در غیر آن حق شکایت ندارد.
رئیس خبرگزاری آوا: پشت پرده تمام حملات تروریستی دست امریکا قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2023
بیانیه ای دانشجویان افغانستانی مقیم ایران در واکنش به سخنان اهانت آمیز حسینی مزاری
در شکایت‌نامه دست‌جمعی مردم غرب کابل، عیسی حسینی مزاری "قاذف" و "مفتری" خوانده شده و از نهاد قضایی گروه طالبان خواسته‌اند که حد شرعی را بر او جاری کند، نهادهای تبیان، آوا، صدای افغان و سازمان اجتماعی و فرهنگی مربوط به او را بسته کند.
شکایت‌نامه دست‌جمعی مردم غرب کابل شامل شورای علما، شورای وکلای گذر،‌ انجمن جوانان غرب کابل و ملا امامان این شهر می‌شوند.
با این حال در شکایت‌نامه مردم غرب کابل آمده که حسینی مزاری این اتهام‌ها را در حالی مطرح کرده است که "بیشترین مدرسه ها، کلاس‌های قرآنی، دفاتر آیات عظام و نزدیک به ۶۰۰ مسجد در غرب کابل وجود دارند".
از سوی هم اداره جرام جنایی وزارت داخله گروه طالبان رسیدن این شکایت را تأیید کرده و به حوزه ششم پولیس کابل دستور رسیدگی به این شکایت را داده است.
یادآوری می کنیم، که عیسی حسینی مزاری، از چهره‌های نزدیک به جمهوری اسلامی، حدود دو ماه پیش در یک سخنرانی در شهر مشهد ایران گفته بود که نظام طالبان هزار برابر از نظام جمهوریت بهتر است. او هم‌چنین ادعا کرده بود که در زمان جمهوریت "۹۶۰ فاحشه‌خانه" و ۵۰۰ کلیسا با سازماندهی غربی‌ها در کابل فعال بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала