کرملین: پوتین با رئیس امارات متحده عربی تلفنی گفتگو کرد

© Sputnik / Aleksey NikolskyiПрезидент РФ Владимир Путин во время разговора по телефону
Президент РФ Владимир Путин во время разговора по телефону - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2024
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در جریان تبادل نظر در مورد وضعیت پیرامون اوکراین، از طرف اماراتی برای کمک میانجی‌گری در تبادل زندانیان تشکر کرد."
کرملین: پوتین با رئیس امارات متحده عربی تلفنی گفتگو کرد
به گزارش اسپوتنیک، به نقل سرویس مطبوعاتی کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، در مورد توسعه روابط دوستانه روسیه و امارات گفتگو کرد.
در این بیانیه آمده است: "ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌ امارات متحده عربی گفت‌وگوی تلفنی داشت. با درنظرداشت به نتایج سفر رئیس جمهور روسیه به امارات متحده عربی در 6 دسامبر 2023، موضوعات پیرامون توسعه بیشتر روابط دوستانه روسیه و امارات مورد بررسی قرار گرفت."
در بیانیه کرملین آمده است: "در پس‌زمینه رویارویی نظامی جاری در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل، گام‌هایی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه در نظر گرفته شد. بر مواضع اصولی روسیه و امارات در جهت آتش بس هر چه سریعتر و از سرگیری روند سیاسی به منظور دستیابی به راه حلی بلندمدت و عادلانه برای مشکل فلسطین بر مبنای حقوقی شناخته شده بین المللی تأیید شد."
همچنان جزئیات حمله تروریستی رژیم کی‌یف در 24 جنوری به هواپیمای روسی ایل 76 حامل اسرای اوکراینی در هواپیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت
در این بیانیه گفته شده است: "ولادیمیر پوتین، در جریان تبادل نظر در مورد وضعیت پیرامون اوکراین، از طرف اماراتی برای کمک میانجی‌گری در تبادل زندانیان تشکر کرد."
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه 6 دسامبر سال گذشته به امارات و عربستان سعودی سفر کرد. ولادیمیر پوتینرذدر سفر خود به خاورمیانه در دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات، گفت که روابط روسیه و امارات به سطح بالا و بی سابقه ای رسیده است. پوتین در این دیدار گفت،ما در عرصه بین المللی همکاری می کنیم. امارات متحده عربی هم به عنوان یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل، سهم بسزایی در ثبات اوضاع در جهان دارد. البته که در مورد اوضاع در برخی مناطق،در وهله اول، در مورد مناقشه اعراب-فلسطین-اسرائیل، صبحت خواهیم کرد، و قطعا شما را از وضعیت مربوط به بحران اوکراین مطلع خواهم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала