سنای امریکا طرح قانون راحت غرض کمک به اوکراین را مطرح کرد

© Fotolia / GelangelanЗдание Конгресса США на Капитолийском холме в Вашингтоне
Здание Конгресса США на Капитолийском холме в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2024
عضو شوید
سنای امریکا لایحه سازشی در مورد حفاظت از سرحدات این کشور، کمک به کیف و اسرائیل به مبلغ 118.28 میلیارد دالر ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در این لایحه آمده است که 60.06 میلیارد دالری برای حمایت از اوکراین و 14.1 میلیارد دالر به اسرائیل اختصاص می دهد.
این لایحه 60.06 میلیارد دالر برای حمایت از اوکراین و 14.1 میلیارد دالر به اسرائیل اختصاص می دهد.
در حین حال، این سند پیشنهاد می کند که امنیت سرحدات تنها با 20.2 میلیارد دالر تأمین شود، یعنی تقریباً سه برابر کمتر از آنچه نویسندگان لایحه می خواهند به ک‌یف ارائه دهند.
به مثابه بخشی از کمک به اوکراین، 14 میلیارد دالر برای خرید تسلیحات جدید از مجتمع نظامی-صنعتی امریکا، 15 میلیارد دالر برای آموزش نظامی قوای مسلح اوکراین و همچنین تبادل اطلاعات و سایر اقدامات حمایتی، 20 میلیارد دالر برای جایگزینی انبارها در خود ایالات متحده در نظر گرفته شده است.
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2023
اوکراین ماهانه 4-5 میلیارد دالر از روسیه می گیرد
علاوه بر این، 149 میلیون دالر برای اداره امنیت هسته ای امریکا و وضعیت امنیتی در اوکراین در نظر گرفته شده است.
جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، در اظهار نظر خود در مورد این سند، گفت که سنا "وظیفه خود را" برای محافظت از سرحدات انجام داد. اکنون به نظر وی، جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان باید نظر خود را بیان کنند.
مایک جانسون، سخنگوی بایدن به نوبه خود اعتراض کرد که این پروژه حتی بدتر از آن چیزی است که اعضای حزب او انتظار داشتند. به گفته جانسون، این ابتکار محکوم به شکست است.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
Флаги Украины и США у здания Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2024
امریکا به اوکراین دستور دارد عاجل با روسیه مذاکره نماید
سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد حمله متقابل آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فبروری، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه امریکا باید به این نکته توجه کند که تسلیحات عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
مسکو بارها اعلام کرده است که کمک‌های نظامی غرب برای کیف هیچگونه نتیجه خوبی ببار نمی آورد و فقط درگیری را طولانی‌تر می‌کند. هرگونه نقل و انتقال سلاح می تواند به هدف قانونی برای قوای روسیه تبدیل ‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала