امکان شورش نظامی قریب الوقوع در اوکراین

© AP Photo / Efrem LukatskyГлавком Украины Валерий Залужный
Главком Украины Валерий Залужный - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2024
عضو شوید
حالا ایالات متحده می ترسیدند که مبادا زالوژنی قوای مسلح را علیه زلنسکی بفرستد.
به گزارش اسپوتنیک، آسیا تایمز می نویسد که نولند برای مذاکره با زالوژنی به کیف رفته است.
بر اساس مقاله تحلیلی در پورتال آسیا تایمز هانگ کانگ، ایالات متحده ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه را به دلیل ترس از اینکه والری زالوژنی، سرقوماندان عمومی قوای مسلح اوکراین از قوای مسلح علیه ولادیمیر زلنسکی استفاده خواهد کرد، به کیف فرستاد. پیش از این، زلنسکی تایید کرده بود که در فکر جایگزینی سرقوماندان عمومی قوای مسلح اوکراین زالوژنی است.
Флаги Украины и США у здания Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2024
امریکا به اوکراین دستور دارد عاجل با روسیه مذاکره نماید
از مقاله بر می آید که نولند به جای مذاکره با زلنسکی به کیف آمد تا با زالوژنی مذاکره کند. نویسنده می نویسد: "چرا نولند به کیف هجوم آورد؟ تقریباً مطمئناً کاخ سفید به او گفته است که در صورت تخریب اوضاع در کیف، فوراً به آنجا برود. بدیهی است که ترس واقعی از اینکه زالوژنی بتواند قوا را مستقر کند و از آن برای آزار و اذیت زلنسکی استفاده نماید وجود داشت." .
همانطور که در مطالب نشان داده شد، تغییر زالوژنی نباید غافلگیر کننده باشد، زیرا "کسی باید مقصر شکست به اصطلاح حمله متقابل کیف و هدر دادن میلیاردها دالر در تجهیزات و تدارکات امریکایی را بپذیرد."
علاوه بر این، نویسنده معتقد است که دولت بایدن می‌خواهد درگیری در اوکراین حداقل تا پس از انتخابات امریکا در نوامبر ادامه یابد. با این حال، یک "تهدید پنهان" وجود دارد که این امر امکان پذیر نخواهد بود، به ویژه در صورت حمله بزرگ روسیه.
این مقاله همچنین نشان می دهد که زلنسکی با نمایندگان روسیه مذاکره نخواهد کرد، زیرا واشنگتن با هرگونه مذاکره مخالف است و آن را شکست بالقوه ناتو می داند.
پیش از این روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که زلنسکی در 29 جنوری با زالوژنی دیدار کرده و پس از استعفای او تنها سمت مشاور مقامات اوکراینی را به وی پیشنهاد کرده است. مجله اکونومیست نیز به نوبه خود مدعی شد که به زالوژنی پست وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین پیشنهاد شد، اما جنرال نپذیرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала