کیف باید غرض حفظ اوکراین به مذاکره موافقت کند

© iStock.com / Oleksandr TkachenkoУкраинский флаг в Киеве, Украина
Украинский флаг в Киеве, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2024
عضو شوید
ایالات متحده از اوکراین خواست تا به مذاکره با فدراسیون روسیه برای حفظ این کشور موافقت کند.
به گزارش اسپوتنیک، جفری ساکس، اقتصاددان امریکایی در 2 فبروری طی مصاحبه با کانال یوتیوب Judging Freedom اظهار داشت که کیف باید با مذاکرات برای حفظ اوکراین موافقت نماید تا از نابودی کشورش جلوگیری کند..
به گفته این اقتصاددان، اوکراین "گام به گام" ویران می شود و از نظر جمعیتی ویران می شود. ساکس تاکید کرد که این نه تنها به دلیل تغییرات ارضی، بلکه به دلیل جابجایی میلیون ها اوکراینی است که تصمیم فرار از کشور را گرفتند. برخی به روسیه و برخی دیگر به اتحادیه اروپا رفتند. تعداد زیادی از مردم مجبور به ترک کشور می شوند، اقتصاد ویران می شود و تعداد زیادی از اوکراینی ها هر ماه مجروح و کشته می شوند.

پیش از این، در 25 جنوری، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه آماده مذاکره برای حل و فصل اوضاع در اوکراین است. او عزم کامل خود را برای رسیدن به اهدافش ابراز کرد.

در 17 دسامبر، مشاور سابق رئیس پنتاگون، دگر.ال داگلاس مک گرگور، گفت که ناسازگاری ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مورد لزوم آغاز مذاکرات با روسیه به جای ادامه عملیات نظامی می تواند جمعیت این کشور را نابود کند. وی تاکید کرد که زلنسکی برای ادامه درگیری پس از نزدیک شدن به توافق صلح به میلیاردها دالر نیاز دارد.
Флаг Украины и США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2024
امریکا از اوکراین خواست تا بخشی از خاک خود را به روسیه واگذار کند
پیش از این، در 22 نوامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت که روسیه هرگز مذاکرات صلح اوکراین را رها نکرده است. رهبر روسیه همچنین با تاکید بر اینکه هرگونه اقدام نظامی همیشه یک تراژدی است، خاطرنشان کرد: ما باید به این فکر کنیم که چگونه جلوی این فاجعه را بگیریم.
آخرین دور مذاکرات روسیه و اوکراین در 29 مارچ 2022 در استانبول برگزار شد. حدود سه ساعت دوام آوردند. بعداً کیف به طور رسمی تماس با مسکو را کنار گذاشت. در 4 اکتبر 2022، زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع این کشور را مبنی بر عدم امکان مذاکره با پوتین به تصویب رساند.
عملیات ویژه حفاظت از دونباس که آغاز آن در 24 فبروری 2022 اعلام شده بود، همچنان ادامه دارد. این تصمیم به دلیل تشدید اوضاع در منطقه به دلیل تیراندازی قوای اوکراین اتخاذ شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала