حمله مشترک آمریکا و انگلیس به 36 هدف در 13 نقطه یمن

© Photo / Social mediaحمله مشترک آمریکا و انگلیس به 36 هدف در 13 نقطه یمن
حمله مشترک آمریکا و انگلیس به 36 هدف در 13 نقطه یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2024
عضو شوید
پنتاگون در بیانیه‌ی اعلام کرد که ایالات متحده و متحدانش روز شنبه به 36 هدف در 13 نقطه در یمن حمله کردند و همچنین مدعی شد که این اقدامات با هدف کاهش تنش در منطقه انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا بامداد امروز (یک شنبه) در بیانه‌ی مشترکی اعلام کردند که با حمایت هم پیمانان خود یعنی استرالیا، کانادا، نیوزلند، دانمارک، هلند و بحرین، دور دیگری از آن چه "حملات متناسب و ضروری" خواندند را علیه 36 هدف متعلق به جنبش حوثی "انصارالله" در 13 مکان مختلف در خاک یمن انجام دادند.
هشت کشور مذکور به عنوان اعضای ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا که عملیات نظامی موسوم به "نگهبان رفاه" را علیه یمن انجام می دهد، در بیانیه مشترکی که توسط وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) منتشر شده، همچنین ادعا کردند که حملات امشب در پاسخ به حملات مداوم نیروهای انصارالله علیه "خطوط کشتیرانی بین المللی و تجاری" در دریای سرخ انجام شده است.
در بیانیه این کشورها همچنین آمده است: این حملات دقیق به منظور از کار انداختن و تضعیف توانمندی های مورد استفاده حوثی ها برای تهدید تجارت جهانی و جان ملوانان بی گناه انجام شده و به طور مشخص، سایت های مرتبط با تأسیسات زیرزمینی ذخیره سازی اسلحه متعلق به آنها، سامانه های موشکی و سکوهای پرتاب آن، سامانه های پدافند هوایی و رادارها را هدف قرار دادند.
پنتاگون اطمینان داد که هدف از چنین حملاتی "کاهش تنش ها و بازگرداندن ثبات در دریای سرخ" است.
فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) مدعی شد که درحملات امشب اهداف نظامی وابسته به ارتش یمن را هدف قرار داده است.
کشورهای عضو ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا علیه یمن، ضمن تاکید بر این که نیروهای انصارالله از اواسط نوامبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از 30 حمله به خطوط کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ انجام دادند، عنوان کردند که این حملات یک "چالش بین المللی" به شمار می آید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала