اشرف غنی: استخراج معادن توسط طالبان مشروعیت ندارد و معلوم نیست عایدات آن کجا می‌رود

© @https://twitter.com اشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان می‌گوید: سرمایه معادن متعلق به همه مردم افغانستان است اما از آن‌ها مطابق قانون و به‌طور شفاف استفاده نمی‌شود و "همه‌چیز در پشت صحنه اتفاق می‌افتد."
به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان می‌گوید استخراج معادن که توسط طالبان "پنهانی" به قرارداد سپرده می‌شود، مشروعیت بین‌المللی ندارد.
آقای غنی گفته معلوم نیست طالبان این معادن را برای چه مدت به قرارداد می‌دهد و عواید آن در کجا مصرف می‌شود.
آقای غنی اخیرا، در یک پادکست صوتی در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان گفت: "مشخص نیست دارایی‌های افغانستان براساس چه اصولی به دست می‌آید و عواید آنچه فروخته می‌شود، کجا می‌رود."
طالبان ادعا کرده‌اند که استخراج معادن را از راه‌های دواطلبی به اعلام می‌سپارد. با این حال سازوکاری برای ایجاد شفافیت در مورد روند سپردن این معادن به شرکت‌ها وجود ندارد.
همچنین به دلیل محدودیت در برابر دسترسی به اطلاعات، اطلاعات اندکی در مورد میزان درآمد معادن و مصرف این درآمدها وجود دارد.
اشرف غنی گفت اقتصاد جرمی افغانستان ارتباط بسیار نزدیکی با شبکه جرمی جهان دارد. به گفته او آخرین گزارش سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که صادرات دو نوع مواد مخدر "هروئین و آمفتامین" از افغانستان به کشورهای مختلف جهان رشد کرده است.
رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در مورد قرارداد استخراج معادن گفت: " معلوم نیست که طالبان در چه شرایطی معادن افغانستان را به حراج می‌گذارند و معادن برخلاف قانون در روز روشن معامله می‌شود که این قراردادها مشروعیت بین‌المللی ندارد."
وی افزود سرمایه معادن متعلق به همه مردم افغانستان است اما از آن‌ها مطابق قانون و به‌طور شفاف استفاده نمی‌شود و "همه‌چیز در پشت صحنه اتفاق می‌افتد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала