کارشناس افغان: فلسطینی ها تلاش به بیرون راندن اسرائیل از سرزمین های اشغالی دارند

© AFP 2023 / Bashar Talebحمله هوایی دوباره اسرائیل به نوار غزه
حمله هوایی دوباره اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2024
عضو شوید
یحیی چاووش‌ رئیس حزب خط سوم، آگاه مسایل سیاسی و نظامی در یک مصاحبه اختصاصی به اسپوتنیک افغانستان در خصوص آزادی سازی گروگان اسرائیلی می گوید که دولت اسرائیل در تلاش است تا آنان را آزاد کند ولی پافشاری های فلسطین برای بیرون راندن اسرائیل از سرزمین های اشغالی، غزه و مناطق دیگر است.
آقای چاووش افزود:

طوری که معلوم است تمام محراق مذاکرات و اصل موضوع، مِسأله رها کردن گروگان های اسرائیلی است که نزد فلسطینی ها اسیر هستند و از طرف خانواده های آنها همه روزه فشار زیاد بر دولت اسرائیل وارد می‌شود و موقعیتی که در آن گروگان ها قرار دارند موقعیت های بسیار خطرناک است که می‌تواند زندگی آنها را به خطر بیندازد و حتا به مرگ گروگان‌ها تمام شود.عجله زیاد اسرائیل هم برای نجات جان این گروگان هاست که دولت اسرائیل تلاش دارد آنها را آزاد بسازد. موضوع بعدی پافشاری های فلسطین برای بیرون راندن اسرائیل از سرزمین های اشغالی، غزه و مناطق دیگر است.

یحیی چاوش - اسپوتنیک افغانستان
یحیی چاووش
به گفته وی، محاسبه های دولت اسرائیل داشت امروز دست از آب بیرون نشد و امروز فلسطینی ها تلاش دارند ازاین موقعیت استفاده اعظمی ببرند و خواسته های متعددی را در کنار خواسته های اصلی خود مطرح می کنند تا به اهداف خود برسند.
او افزود:

پافشاری دیگر فلسطینی ها و پافشاری کشور های جهان ایجاد دولت فلسطین است که در شرایط فعلی فشار های زیادی بر اسرائیل از جانب طرفدار های فلسطین، چه از طرف سوریه و عراق و چه از طرف حزب الله لبنان و چه از طرف یمنی ها وارد می‌شود. محاسباتی را که اسرائیل داشت امروز درست از آب بیرون نشد و امروز فلسطینی ها تلاش دارند ازاین موقعیت استفاده اعظمی ببرند و خواسته های متعددی را در کنار خواسته های اصلی خود مطرح می کنند تا به اهداف خود برسند.

یحیی چاوش - اسپوتنیک افغانستان
یحیی چاووش
به گفته این کارشناس، موضوع ارسال کمک های بشردوستانه نیز یکی از مسایل مهم است که حالا روی آن اسرائیل و فلسطین گفتگو دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала