وزارت خارجه روسیه: دادگاه سازمان ملل از به رسمیت شناختن روسیه به عنوان "دولت متجاوز" خودداری کرد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سازمان ملل تقریباً تمام ادعاهای اوکراین علیه فدراسیون روسیه را بر اساس کنوانسیون تأمین مالی تروریسم رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دیوان بین‌المللی دادگستری از کی‌یف پیروی نکرد و اساساً از به رسمیت شناختن روسیه به عنوان یک "دولت متجاوز" و جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک به عنوان "سازمان های تروریستی" خودداری کرد.
جوآن دونوگهو، رئیس دادگاه روز چهارشنبه گفت که دیوان بین المللی دادگستری اکثر ادعاهای اوکراین علیه روسیه بر اساس کنوانسیون بین المللی رفع همه اشکال تبعیض نژادی در کریمه را رد کرده است.
در بیانیه ای که در وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، آمده است: "دیوان بین المللی از رهبری کی یف پیروی نکرد و اساسا از به رسمیت شناختن روسیه به عنوان "دولت متجاوز" خودداری کرد. وزارت.
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: براساس تصمیم دادگاه، کی یف امیدوار بود از خواسته های خود برای انتقال دارایی های روسیه به سرقت رفته در غرب و اعمال محدودیت های بین المللی علیه روسیه حمایت کند.
کی یف در سال 2017 شکایتی را تنظیم کرد و تلاش کرد تا نشان دهد که “دونتسک” و “لوگانسک” سازمان‌های تروریستی هستند و ادعا کرد که فدراسیون روسیه از طریق تأمین تسلیحات آنها را تأمین مالی کرده است.
دیوان بین‌المللی دادگستری نیز این اتهامات را در همه موارد به جز یک مورد بی‌اساس تشخیص داد: ظاهراً روسیه به "وظایف خود برای انجام تحقیقات" علیه افرادی که می‌توانند از تروریسم در اوکراین حمایت کنند، عمل نکرده است.
کرملین بارها اعلام کرده است که متهم کردن روسیه به "حمایت از تروریسم" بخشی از یک کمپین اطلاعاتی و سیاسی سفارشی شده توسط غرب است. خاطرنشان شد که روسیه همواره خود را به عنوان یک شرکت کننده مسئول در فعالیت های ضد تروریسم از جمله در خاورمیانه نشان داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала