هند 12 کشتی جنگی به خلیج عدن و بحیره عرب فرستاد

© Sputnik / Ildus GilyazutdinovРоссийско-индийские военно-морские учения "ИНДРА-2014"
Российско-индийские военно-морские учения ИНДРА-2014 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2024
عضو شوید
مقامات هندی گفتند که دهلی‌نو برای مقابله با دزدان بحری 12 کشتی جنگی به خلیج عدن و بحیره عرب اعزام نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، رویتر دوشنبه به نقل از مسئولین هندی نوشت که این کشور فعلاً دو کشتی جنگی خط مقدم در خلیج عدن و دستکم 10کشتی جنگی به همراه طیارات نظارتی در شمال و غرب بحیره عرب دارد.
استقرار این کشتی‌های جنگی بزرگترین حضور نظامی هند در منطقه است. قوای بحری کشورهای مانند امریکا، فرانسه و چین نیز در منطقه حضور دارند اما هندی‌ها می‌گویند که آنها بیشترین نیرو را در آنجا دارند.
مقام‌ات نظامی هند گفته‌اند که پرسنل قوای بحری این کشور در 2 ماه گذشته بیش از 250 کشتی و قایق کوچک را بازررسی کرده و تاکنون دستکم 17 مورد دزدی دریایی، تلاش برای دزدی و حرکات مشکوک را ثبت کرده‌اند.
تمرینات دفاع هوایی کشتی های قوای بحری روسیه در اقیانوس هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2015
تمرینات دفاع هوایی کشتی های قوای بحری روسیه در اقیانوس هند
سوبراهمانیام جایشانکار وزیر خارجه هند گفت که اعتبار، منافع و قابلیت‌های فزاینده این کشور ایجاب می‌کند که در شرایط دشوار کمک‌های خود را ارائه دهد.
یک مقام قوای بحری هند که نخواست نامش فاش شود با اشاره به حمله یمن به کشتی‌های همکار با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ گفت: حوثی‌ها و دزدان دریایی ارتباطی با یکدیگر ندارند. اما در حالی که تلاش‌های غربی‌ها بر بحیره سرخ متمرکز شده است، دزدان دریایی سعی می‌کنند از این فرصت استفاده کنند.
قوای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در بحیره سرخ ادامه خواهند داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала