جبهه آزادی: گروه طالبان نقطه وصل حلقه تروریزم و بستر رشد این پدیده ای شوم در منطقه است

© Freedom Front's Twitterیورش راکتی جبهه آزادی بالای قطعه واکنش سریع طالبان در کاپیسا
یورش راکتی جبهه آزادی بالای قطعه واکنش سریع طالبان در کاپیسا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2024
عضو شوید
جبهه آزادی با نشر اعلامیه ای در واکنش به گزارش تازه ای شورای امنیت ملل متحد نوشت: گروه طالبان نقطه اتصال حلقه خبیثۀ تروریزم و بستر رشد این پدیده شوم در منطقه و فرامنطقه است.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه آزادی با نشر اعلامیه ای در پیوند با گزارش تازۀ شورای امنیت ملل متحد نوشت: "گزارش اخیر کمیتۀ تعزیرات ۱۲۶۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که بتاریخ ۲۹ جنوری ۲۰۲۴ به نشر رسیده، مهر تاییدیست بر مواضع برحق جبهه آزادی افغانستان دال بر این‌که گروه طالبان نقطه اتصال حلقه خبیثۀ تروریزم و بستر رشد این پدیده شوم در منطقه و فرامنطقه است. گروه طالبان نه‌تنها با تروریزم رابطه تنگاتنگ و ارگانیک دارد بلکه تروریزم در واقع گهواره پرورش این گروه است و از همین‌رو جبهۀ آزادی افغانستان قاطعانه باور دارد که لانۀ اصلی هیولای تروریزم جهان‌خوار در حال حاضر در افغانستان زیر سلطه نامشروع گروه طالبان قرار دارد. مبارزه گروه تروریستی طالبان با گروه تروریستی داعش در حقیقت یک بازی موش و گربۀ استخباراتی غرض سرپوش نهادن به واقعیت وجودی امارت طالبانی به عنوان میزبان تمامی گروه های هم‌فکر و هم پیمان تروریزم در منطقه است. استفاده از گروه طالبان علیه گروه داعش در بهترین صورت ممکن مصداق مبارزه با اهریمن توسط اهریمن است".
al-Qaeda - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
شورای امنیت سازمان ملل متحد: گروه طالبان پیوندش با گروه القاعده را نگهداشته است
این جبهه در ادامه افزوده است: "جبهه آزادی افغانستان تعهد کامل به این اصل بشری دارد که در مبارزه علیه شرارت، نباید مبدل به یک نیروی شرور تر شد و بنا بر همین اصل به جامعه جهانی پیشنهاد می‌نماید تا خیال خام مبارزه با داعش توسط طالبان را کنار گذاشته و اجازه ندهند تا فرادستی کذائی طالبان در افغانستان مایه تشویق سایر گروه های تروریستی در راستای براندازی نظم مبتنی به قانون اساسی کشور ها، نشوند. تحرکات گروه تروریستی طالبان پاکستان در همآهنگی با گروه طالبان مثال زندۀ دیگری بر اثبات مدعای جبهه آزادی مبنی بر همذات بودن گروه های تروریستی در منطقه است. در حاليكه افغانستان تحت سلطه طالبان به پناهگاه امن گروه هاى تروريستى منطقه اى و جهانى مبدل شده است، گزارش هاى مبنى بر وضع محدوديت از سوى طالبان بر فعاليت هاى تعدادى از گروه هاى تروريستى متحد آن ها به شمول القاعده، نبايد منجر به قضاوت هاى خوشباورانه در مورد خطر گسترش تروريزم از افغانستان به منطقه و جهان گردد".
این جبهه خاطر نشان کرده است: "محدود سازى و يا كتمان تحركات تروريستان خارجى از سوى طالبان، نشانه يك توافق تاكتيكى بين اين گروه هاست كه طالبان از آن به عنوان ابزارى براى كسب امتياز و جستجوى مشروعيت بين المللى سود مى برند و در مقابل، تروريستان خارجى مهمان آنان، از اين فرصت براى بازسازى و تقويت ظرفيت هاى عملياتى خويش استفاده مى كنند. ايجاد هشت كمپ جديد از سوى شبکۀ القاعده در ولايات مختلف افغانستان كه در گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد به آن اشاره شده است، دلیل اثبات اين مدعاست. ما به جامعه جهانى گوشزد میکنیم كه هرگونه مماشات، ساده انگاری و امتياز دهى به طالبان در برابر "كنترول" جنگجويان تروريست خارجى از سوى اين گروه، نه تنها جفاى بزرگى در حق مردم افغانستان است، بلكه سابقه اى خطرناك را در تلاش هاى جهانى براى مبارزه با تروريزم ايجاد مى كند".
تاکید این جبهه در مبارزه در برابر گروه طالبان: "جبهه آزادی افغانستان ضمن تأکید بر ادامه مبارزه مبتنی بر داعیه برحق آزادی کشور مان از چنگال تروریستان اشغالگر، از جامعه بین المللی انتظار دارد تا از تعامل بی رویه با گروه طالبان اجتناب ورزیده و با جریان های سیاسی-نظامیِ باورمند به دموکراسی و متعهد به حقوق بشر که در زمینه برقراری صلح و ثبات واقعی و تحقق مردم سالاری در کشور تلاش می ورزند، در راستای جلوگیری از انتشار تروریزم به منطقه و جهان همکاری نمایند".
یادآوری می کنیم، که پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر گزارشی به تازگی گفته است، که گروه طالبان پیوندش با القاعده را نگهداشته است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان گفته است، که سازمان القاعده هشت کمپ آموزشی جدید در افغانستان ساخته است.
در گزارش شورای امنیت آمده است، که چهار کمپ القاعده در ولایت‌های غزنی، لغمان، پروان و ارزگان ایجاد شده و این سازمان یک انبار تسلیحاتی در پنجشیر نیز ایجاد کرده است.
همچنان در گزارش این نهاد آمده است، که پنج مدرسه القاعده در ولایت‌های لغمان، کنر، ننگرهار، نورستان و پروان فعالیت دارند. همین‌طور تاسیساتی را در ولایت‌های هلمند، هرات، فراه و کابل نیز ایجاد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала