انفجار در مرکز تخار/ کشته و زخمی شدن چند طالب/ جبهه مقاومت مسئولیت گرفت

© Sputnikتخار
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2024
عضو شوید
منابع رخ دادن یک انفجار در شهر تالقان، مرکز تخار را تأیید می‌کنند.
به زگارش اسپوتنیک، به‌گفته‌ ای منابع، این انفجار نزدیکای ساعت ۲:۰۰ پس‌ازچاشت امروز (سه‌شنبه، ۱۰ دلو) در برابر دروازه‌ ای ساختمان فرماندهی امنیه‌ ای گروه طالبان رخ داده است.
جبهه مقاومت هم با نشر خبرنامه ای نوشت: "نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان به ادامه حملات هدفمند شان در برابر گروه تروریستی طالبان این بار در شهر تالقان، مرکز ولایت تخار یک واسطه نقلیه نیروهای این گروه از نوع "رنجر" را هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک طالب تروریست هلاک و دو تروریست دیگر زخمی شده‌اند".
این جبهه در ادامه نوشته است: "نیروهای جبهه مقاومت ملی واسطه نظامی نیروهای طالبان را با ماین کارگزاری شده در مقابل شهرداری شهر تالقان منفجر کردند که یک کشته و سه زخمی روی دست این گروه تروریستی گذاشته است".
این جبهه افزوده است: "این یورش نزدیکای ساعت ۲:۰۰ روز سه‌شنبه، ۱۰ دلو، به گونه موفقانه از سوی نیروهای مقاومت ملی راه‌اندازی شده است. در این حمله به نیروهای مقاومت ملی افغانستان و همچنان افراد ملکی هیچ‌گونه آسیب وارد نشده است".
این جبهه در ادامه نوشته است: "این درحالی‌ست که پیش از این رزمنده‌گان مقاومت ملی شام شنبه، ۷ دلو، قرارگاه دشمن را که به پوسته "اولاد" مشهور است، در مربوطات ولسوالی پل حصار اندراب‌های ولایت بغلان با پرتاب نارنجک و بمب دستی هدف گرفتند که به دشمن تلفات وارد کرده است. قابل ذکر است که جبهه مقاومت ملی افغانستان مصمم و متعهد به دوام مبارزه مسلحانه علیه گروه تروریستی طالبان تا رهایی وطن از چنگال اشغال این گروه است".
این جبهه با یادآوری از یورش های این جبهه خاطر نشان کرد، که از این رو نیروهای مقاومت ملی حملات هدفمند چریکی شان علیه طالبان را شدت بخشیده‌اند، طوری که در شش ماه نخست سال روان خورشیدی با راه‌اندازی عملیات چریکی در ولایت‌های مختلف ۲۳۸ تن از تروریستان طالب را هلاک و زخمی کرده‌اند.
در همین حال، شاهدان عینی گفتند، که در این انفجار یک رنجر جنگجویان گروه طالبان هدف قرار گرفته است.
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2023
کشته شدن یک فرمانده گروه طالبان از سوی نیروهای جبهه مقاومت در تخار
بر پایه این گزارش، یک رنجر جنگجویان گروه طالبان در نزدیک شهرداری تالقان مرکز تخار آماج ماین مقناطیسی قرار گرفت، که در پی آن دو جنگجوی گروه طالبان کشته و چهار تن دیگر آنان زخمی شدند.
نوعیت این انفجار و تلفات احتمالی ناشی از آن تا اکنون روشن نیست.
مسئولان محلی طالبان در تخار تا اکنون در اینباره دیدگاه شان را بیان نکرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала