‏ رئیس بانک مرکزی روسیه: سهم کشورهای بریکس در اقتصاد جهانی از گروه هفت پیشی گرفت

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر کشورهای بریکس
 کشورهای بریکس   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2024
عضو شوید
رئیس بانک مرکزی روسیه گفت، سهم کشورهای بریکس از تولید ناخالص داخلی جهانی در پایان سال 2023 به 35 درصد افزایش یافته که این رقم نسبت به سهم گروه هفت بیشتر است.
الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد، سهم کشورهای بریکس در پایان سال 2023 از 31 درصد به 35 درصد تولید ناخالص داخلی جهان در برابری قدرت خرید افزایش یافت که از سهم گروه G7 بیشتر شد.
رئیس بانک مرکزی روسیه به اسپوتنیک گفت: "اقتصاد کشورهای بریکس به سرعت در حال رشد است. با الحاق اعضای جدید و بر اساس نتایج سال 2023 سهم بریکس در اقتصاد جهانی براساس برابری قدرت خرید از 31 درصد به 35 درصد افزایش یافته است که این رقم کمی بیشتر از سهم کشورهای گروه هفت است. بنابراین نقش بریکس در جهان قابل توجه است."
در اول جنوری، روسیه رئیس بریکس برای سال آینده شد. این دوره و ریاست با الحاق اعضای جدید به این سازمان آغاز شد؛ در پی نتایج اجلاس سال 2023، تصمیم به دعوت از مصر، اتیوپی، ایران، امارات و عربستان سعودی گرفته شد.
پس از الحاق همه اعضای جدید، بریکس به 10 کشور با جمعیت 3.6 میلیارد نفر (تقریباً نیمی از کل جهان) گسترش خواهد یافت. این کشورها بیش از 40 درصد از تولید نفت جهان و حدود یک چهارم صادرات کالاهای جهان را به خود اختصاص داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала