ماشین زرهدار ناتو به دست روسیه افتاد

CC BY-SA 2.5 / Bukvoed / M113A1 APC in Yad la-Shiryon Museum, Israel.مشهورترین سلاح آبدیده شده در جنگ که بیش از نیم قرن می جنگد
مشهورترین سلاح آبدیده شده در جنگ که بیش از نیم قرن می جنگد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2024
عضو شوید
ترانسپورت زرهدار نفربر M113 ساخت امریکا کاملا سالم به دست نیروهای روسیه افتاد.
به گزارش اسپوتنیک، سربازان جزوتام ترمیم لوای انجینری گارد 200 موتر دار قوای شمال روسیه که به عنوان بخشی از گروپ "جنوب" عمل می کنند، یک ترانسپورت زرهدار امریکاییM113 را در منطقه آرتیوموفسک به دست آوردند که غرب در اختیار قوای اوکراین گذاشته بود.
این ترانسپورت زرهدار M113 ساخت امریکا کاملا سالم است. یکی از سربازان روسیه گفت که ترمیم جزئی و تخلیه آن از خط مقدم جبهه مستقیماً توسط بچه های گروپ انجینری و تخلیه و همچنین تعمیرگاه لوای 200 انجام شد. برای تخلیه ایمن این ماشین زرهدار ابتدا مراحل کشفی انجام شد و زمان خاصی برای تخلیه آن انتخاب گردید.
نفربرM113 در سال 1957-1959 طراحی شد و در جنوری 1960 تولید وسیع آن راه اندازی شد، که تا سال 2007 ادامه داشت.
برای مدت طولانی این نفربر زرهی قوای ایالات متحده بود. همچنین در تعداد قابل توجهی به کشورهای دیگر عرضه شد و در درگیری های مسلحانه مورد استفاده قرار گرفت.
Уничтоженный танк ВСУ в селе у линии соприкосновения на Артемовском направлении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2023
در امریکا حمله ارتش روسیه به تانک قوای مسلح اوکراین را تحسین کردند
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала