همین حالا مجروحین شفاخانه العمال غزه در عدم آکسیجن با مرگ مبارزه دارند

© AP Photo / Abed KhaledПоследствия удара по больнице Аль-Ахли в Газе
Последствия удара по больнице Аль-Ахли в Газе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2024
عضو شوید
هلال احمر فلسطین در شبکه اجتماعی "ایکس" گزارش داد که جراحان شفاخانه العمال در خان یونس در جنوب نوار غزه به دلیل کمبود اکسیجن قادر به انجام عملیات جراحی نبودند.
به گزارش اسپوتنیک، این سازمان گفت: "دکتورات شفاخانه العمال در خان یونس به دلیل کمبود اکسیژن قادر به انجام عمل جراحی نیستند.
این سازمان پیش از این گزارش داده بود که قوایی اسرائیلی محاصره اطراف شفاخانه العمال را حفظ کرده و از حرکت تیم های آمبولانس جلوگیری می کنند، به همین دلیل است که دکتوران نمی توانند به بسیاری از مجروحان که حتی در نزدیکی شفاخانه هستند دسترسی پیدا کنند.
روز گذشته، اشرف القدره سخنگوی وزارت صحت عامه فلسطین در غزه نیز وضعیت شفاخانه ناصر را "فاجعه‌بار" توصیف می‌کند و از اتمام بیشتر ادویه، مساکن‌ و حتی مواد غذایی برای حاضران در این شفاخانه از روز پنجشنبه پیش خبر می‌دهد و می‌گوید "شفاخانه تنها برای سه روز دیگر سوخت دارد". فعلاً در این شفاخانه 150 نفر از کادر معالجخ، بیش از 350 مریض و مجروح و صدها آواره فلسطینی حضور دارند.
اسرائیلی‌ها تردد در شهر خان‌یونس را ممنوع کرده‌اند و به همین دلیل شماری از مجروحین به شهادت رسیدند. این سناریو در حال تکرار برای شفاخانه‌های دیگر شهر از جمله شفاخانه الامل و شفاخانه اروپایی است.
نظامیان اسرائیلی در اواخر اکتوبر و نوامبر گذشته، چندین هفته شفاخانه شفا را در شمال غزه با ادعای وجود تونل‌ها و سازه‌های مقاومت در زیر آن، محاصره کردند و موجب کشته شدن شمار زیادی از آوارگان و مجروحان این شفاخانه به دلیل کمبود دارو، برق، کپسول اکسیژن شدند.
شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2024
درخواست روسیه از شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به خشونت ها در غزه
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است. صبح روز هفتم اکتوبر 2023، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات راکتی گسترده، نیروهای این سازمان به مناطق سرحدی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، قوای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، قوایی اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک سرحد غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، ادویه و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала