وزارت خارجه آلمان: حمایت مالی از آنروا تا تکمیل تحقیقات درباره روابط با حماس متوقف می شود

© Sputnik / Игорь Зарембо /  مراجعه به بانک تصاویر آلمان
آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد، برلین به تبعیت از بسیاری از کشورها، تصمیم گرفته است تا کمک های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را تا زمانی که تحقیقات در مورد ادعاهایی مبنی بر دست داشتن برخی از کارمندان آن در حملات 7 اکتبر سال گذشته حماس به اسرائیل انجام شود، به تعلیق درآورد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه آلمان گفته شده است: "آنروا نقشی حیاتی در تأمین نیازهای مردم فلسطین دارد. بنابراین کاملاً صحیح است که آنروا فوراً پاسخ داد و فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا در پاسخ به اتهامات علیه کارکنان سازمان اقدام فوری انجام داد. تا زمانی که تحقیقات تکمیل شود، آلمان با هماهنگی سایر کشورهای کمک کننده، به طور موقت بودجه جدید برای آنروا در غزه را تایید نخواهد کرد - در هر صورت، در حال حاضر هیچ تعهد جدیدی انتظار نمی رود."
در عین حال، این وزارتخانه تاکید می کند که چند روز پیش آلمان 7 میلیون یورو دیگر برای کمیته بین المللی صلیب سرخ و یونیسف تصویب کرد. وزارت خارجه آلمان در بیانیه خود تاکید کرد: "کمک های بشردوستانه ادامه دارد."
پیشتر لازارینی، کمیسر کل آنروا گفته بود که کارمندان آژانس مظنون به دست داشتن در حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر اخراج شده اند و در صورت مجرم شناخته شدن، محاکمه خواهند شد. این در حالی است که فنلاند، بریتانیا، ایتالیا، استرالیا، کانادا و تعدادی دیگر از کشورها پیش از این قطع کمک مالی به این سازمان را اعلام کرده اند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از کشورها خواست اجازه ندهند کار آژانس قطع شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала