وزارت خارجه‎‌ی حکومت طالبان فردا میزبان یک نشست منطقه‌ای است

© Photo / MFA Afghanistanوزارت امور خارجه
وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2024
عضو شوید
حکومت سرپرست طالبان اعلام کرده است که کابل فردا دوشنبه، 9 دلو میزبان یک نشست دیپلماتیک مهم منطقه‌ای در باره‌ افغانستان خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک ، وزارت خارجه حکومت سرپرست طالبان اعلام کرد که در نشست فردا در باره‌ توسعه‌ همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان و کشورهای منطقه گفت‌وگو می‌شود.
وزارت امور خارجه‌ حکومت سرپرست طالبان اعلام کرده است در نشست منطقه‌ای که فردا در کابل برگزار می‌شود، در باره‌ی توسعه‌ی هم‌کاری‌های منطقه‌ای میان افغانستان و کشورهای منطقه گفت‌وگو می‌شود.
ضیا‌احمد تکل، معاون سخن‌گوی وزارت امور خارجه، امروز در صفحه اجتماعی ایکس نوشت که حکومت این گروه می‌خواهد در این نشست راه‌های تعامل منطقه‌ای مبتنی بر منافع مشترک، احترام متقابل و فرصت‌های ارتباط و ترانزیت منطقه‌ای را مورد بحث قرار دهد.
تکل افزوده که در این نشست سفیران و نمایندگان ویژه‌‌ کشورهای همسایه شرکت خواهند کرد.
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان اخیرا در دیدار با سفیران و دیپلمات‌های شماری از کشورها در کابل گفته است که این کشورها برای افزایش و تداوم "تعامل مثبت" با طالبان "مشورت‌هایی منطقه‌ای انجام دهند".
قرار است ماه آینده‌ی میلادی نیز نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها و سازمان‌ها در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در دوحه قطر برگزار شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала