کوریای شمالی چندین موشک کروز پرتاب کرد

© AP Photo / Ahn Young-joonТелевизионная трансляция запуска ракет с территории КНДР
Телевизионная трансляция запуска ракет с территории КНДР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2024
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی از پرتاب چندین موشک کروز کوریای شمالی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ به نقل از ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی گزارش داد که کوریای شمالی چندین موشک کروز به سمت دریای جاپان پرتاب کرد.
گزارش شده است که این موشک ها حدود نیمه شب 28 جنوری از دریا در نزدیکی سینپو کوریای شمالی در استان هامگیونگنام-دو در سواحل شرقی این کشور شلیک شده است.
دیرتر، کوریای شمالی اعلام کرد که اداره اصلی علوم راکتی این کشور اولین پرتاب آزمایشی نوع جدیدی از موشک کروز استراتژیک به نام "فایر اروو 31-3" (Pulhwasal-3-31 ) را انجام داده است که در حال توسعه است.
ارتش ارتش کوریای جنوبی در بیانیه ای گفت: "جزئیات این پرتاب توسط آژانس های اطلاعاتی ک کوریای جنوبی و ایالات متحده در حال تجزیه و تحلیل است.
کوریای شمالی با تاکید براینکه شلیک این موشک هیچ تهدید امنیتی برای کشور همسایه (کوریای جنوبی) نداشته است، اعلام کرد: شلیک این موشک همچنین هیچ اثر منفی بر وضعیت امنیتی شبه جزیره کوریا و منطقه نداشته است.
این پرتاب‌ها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پیونگ یانگ اعلام کرد در پاسخ به تمرینات نظامی مشترک آمریکا، کوریای جنوبی و جاپان، یک سیستم تسلیحات هسته‌ای زیرآبی را آزمایش کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала