دبیرکل سازمان ملل: هر کارمند "آنروا" که در اقدامات تروریستی دست داشته باشند مجازات شد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر دبیرکل سازمان ملل
دبیرکل سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2024
عضو شوید
دبیر کل این سازمان خواستار تحقیقات "سریع" درباره اتهامات اسرائیل علیه کارمندان آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمامی کارکنان آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) که در اقدامات تروریستی دخیل هستند مجازات خواهند شد و سازمان ملل آماده همکاری با مقامات مربوطه است.
پیش از این، چندین کشور از جمله آلمان، فنلاند، ایالات متحده و بریتانیا بودجه آژانس را به دلیل سوء ظن در مورد چندین کارمند ماموریت به حالت تعلیق درآورده بودند.
گوترش در این بیانیه می‌نویسد: "من در حالی که نگرانی‌های آن‌ها را درک می‌کنم - خودم نیز از این اتهامات به وحشت افتادم - قویاً از دولت‌هایی که کمک‌های خود را به حال تعلیق درآورده‌اند، درخواست می‌کنم که حداقل تداوم فعالیت‌های اونروا را تضمین کنند."
به گفته وی، آنروا همچنین در 17 جنوری بررسی مستقل کامل این سازمان را اعلام کرد و دفتر نظارت داخلی سازمان ملل نیز بلافاصله تحقیقات را آغاز کرد.
گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر 2023، عملیاتی با نام "طوفان الاقصی" را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از 45 روز نبرد و درگیری، ۲۴ نوامبر 2023، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، 7 روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه اول دسامبر 2023، آتش‌بس موقت به پایان رسید و اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. اسرائیل برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ "طوفان الاقصی" و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала