Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

کارشناس: با خروج از عراق ممکن است سناریوی افغانستان برای آمریکا تکرار شود

CC BY 2.0 / U.S. Army/Sgt. Timothy Kingston / Iraqنیروهای آمریکایی در عراق
نیروهای آمریکایی در عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2024
عضو شوید
عراق از آمادگی آمریکا برای خروج نیروهایش از این کشور به روسیه خبر داده است.
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه اعلام کرد عراق آمادگی آمریکا را برای خروج نیروهایش از این کشور به روسیه اعلام کرده است و حالا سوال اینجاست که روند خروج پرسنل نظامی چقدر طول می کشد و چگونه خواهد بود.
در همین پیوند یحیی (چاووش) رهبر حزب خط میانه ( خط سوم) افغانستان دیدگاهش را به خبرنگار اسپوتنیک چنین بیان کرد:
وضعیت کنونی در خاور میانه به گونه‌ی دراماتیک در حال تغییر است. اینک ایالات متحده امریکا در منطقه خاور میانه "عراق و سوریه" و کشور های خلیج فارس در معرض خطر بسیار جدی قرار دارد. از سوی دیگر پلان های متجاوزگرانه آمریکا خود ایالات متحده را در وضعیت کنونی قرار داده است.
آقای چاووش در ادامه افزود:
وضعیت اوکراین، سرنگونی دولت های کلیدی عراق، افغانستان و کشورهای دیگری که ایالات متحده امریکا به شکل یکجانبه و بدون هماهنگی کشورهای عضو سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان انجام داد، اکنون با گذشت هر روز ماهیت ایالات متحده را که خود را در گذشته حافظ، حامی و ایجادگر دموکراسی عنوان می‌کرد برملا کرد و نشان داد که کشورهای غربی در رأس ایالات متحده، کشور های متجاوز، اشغالگر و ضد دموکراسی در جهان بوده و هستند و خشن ترین اقدامات ضد بشری را در افغانستان، سوریه، عراق لیبیا و دیگر نقاط جهان انجام دادند.
رهبر حزب خط میانه (خط سوم) گفت، امروز چهره خشن آنها برای جهانیان کاملا افشا و نمایان گردیده و داستان های مکارانه آمریکا دیگر برای کشور های جهان قابل پذیرش نیستو افزود:
به باور من همانگونه که نیرو های آمریکایی شتابزده از افغانستان برآمدند؛ خروج آمریکا از عراق نیز شتابزده خواهد بود در وحشتی که از شکست اوکراین و شکست آمریکا و اسرائیل در جنگ با فلسطین برای ایالات متحده به میان آمده، امروز آمریکا به این فکر است که چگونه نیروهای خود را برای دفاع منسجم کند و به باور من در آینده نزدیک، نیرو های آمریکایی چه در داخل ایالات متحده و چه در نقاطی که آمریکا برای دفاع از منافع حیاتی خود در آن قرار دارند، از حالت تعرضی در حالت دفاعی قرار خواهند گرفت.
وی گفت: این پروسه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه خواهد یافت و احتمال دارد این کشور شماری از نیرو های خود را فرابخواند زیرا احتمال دارد که انتخابات کنونی آمریکا به سمت خشونت سوق داده شود که این خشونت امنیت آمریکا را در برابر خطر قرار خواهد داد . دورنمای سیاست های ناکارآمد ایالات متحه امریکا قابل پیش بینی است.
پیشتر ثابت العباسی وزیر دفاع عراق در بیانیه ای در رابطه با ایجاد کمیته ای بین عراق و آمریکا برای خروج نیروهای نظامی خارجی، گفته بود که نیروهای مسلح عراق کاملاً آماده هستند پس از خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) کنترل امنیت کشور خود را در دست بگیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала