روشنگری صالح درباره ای حوثی ها و آینده لجستیک و درس حوثی ها از افغانستان

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2024
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی افغانستان نوشت: رفتار شرکت های امنیتی خصوصی (PVC) در افغانستان تا امروز یک جنبه تاریک باقی مانده است.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی افغانستان در برگه ای ایکس نوشت: "کشورهای ایالات متحده/ناتو بسیاری از عملیات لجستیکی خود را به پی وی سی ها برون سپاری کردند و به نوبه خود پی وی سی ها به طور مخفیانه ده ها میلیون دالر برای گذر امن به طالبان نه آنقدر پنهانی پرداخت کردند".
او درباره ای چرخه ای معیوب شرکت های امنیتی خصوصی و قراردادها افزود: "این تبدیل به یک چرخه معیوب از جنایت مارپیچ بدون صحبت شد. در یک مرحله در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، قدرت کلی پی وی سی از مجموع قدرت ارتش ملی افغانستان و پولیس ملی افغانستان بیشتر بود. دولت افغانستان هیچ نظارتی بر فعالیت های آنها نداشت. پس از کناره گیری من در سال 2010، رئیس جمهور کرزی تلاش کرد تا آنها را زیر کنترل درآورد یا نوعی نظارت واقعی ایجاد کند، او شکست خورد. این عملیات با فساد بسیار زیادی همراه بود و دستان قدرتمند بسیاری از کشورهای طرف قرارداد را درگیر کرد که تقریباً غیرممکن بود که دولت پایین دست، یعنی دولت افغانستان، روند جنایی را پاکسازی کند. پی‌وی‌سی‌ها بعداً به یک گروه لابی و فشار تبدیل شدند که اعتبار، شرافت و قدرت نیروهای امنیت ملی افغانستان را با ارائه روایت‌های نادرست به دولت‌های قراردادی تضعیف کردند. پی وی سی ها همچنین برخی از تبلیغات ضد کرزی را حمایت کردند. به همین ترتیب، احزاب شکننده در قدرت در کشورهای ناتو به طالبان رشوه پرداخت می‌کردند تا برای گروه‌های خود امنیت بخرند تا از اخبار بد پیش از انتخابات جلوگیری کنند یا صرفاً دلیلی برای مخالفت خود در پارلمان‌هایشان نیاورند".
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2024
صالح درباره ای فروافتادن جمهوریت: امریکایی ها کابل را با دروغ های شیرین سیاسی آرام کرده بودند
در ادامه او خاطر نشان کرد: "انشاءالله داستانهایی با شواهد ملموس به مرحله بعد موکول شود. حال چگونه این الگو در وضعیت دریای سرخ و باب المندب قابل اجرا است. آندری بزروکوف، افسر جاسوس روسی که به مدت 25 سال در کانادا و ایالات متحده در زیر پوشش عمیق زندگی می کرد و در حال حاضر استاد دانشگاه دولتی مسکو است، حدود 5 ماه پیش یک سخنرانی بسیار جالب ارائه کرد. او گفت که حمل و نقل از طریق دریای سرخ تهدید خواهد شد، شرکت های بیمه یا از بیمه کشتی ها و محموله های خاص خودداری می کنند یا به طور مخفیانه برای عبور ایمن به حوثی ها پول می دهند. به عبارت دیگر دیر یا زود حوثی ها به یکی از قوی ترین شرکت های بیمه تبدیل خواهند شد که دفتر مرکزی یا حساب بانکی ندارند. چرا که نه. یک سابقه وجود دارد".
یادآوری می کنیم، که پیش از این امرالله صالح در مصاحبه ای با روزنامه ای نی زاویسیمایا روسیه از ابعاد تاریک فروافتادن جمهوریت و خنجر زدن امریکایی ها به نیروهای افغانستان روشنگری کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала