پوتین: تنها دادگاه می تواند سازمان های امنیتی اوکراین را به عنوان تروریستی به رسمیت بشناسد

© Sputnik / Gavriil Grigorov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: فقط دادگاه می تواند سازمان های امنیتی اوکراین را تروریستی به رسمیت بشناسد
 پوتین: فقط دادگاه می تواند سازمان های امنیتی اوکراین را تروریستی به رسمیت بشناسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2024
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه معتقد است که فقط دادگاه می تواند سرویس امنیتی و اطلاعاتی اوکراین را به عنوان سازمان تروریستی به رسمیت بشناسد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، درباره به رسمیت شناختن سرویس امنیتی و اداره اطلاعات اوکراین به عنوان سازمان های تروریستی گفت که فقط دادگاه می تواند این کار را انجام دهد.
پوتین در نشستی با دانشجویان شرکت کننده در عملیات نظامی ویژه گفت: "وقتی ما ساختاری را تروریستی اعلام می‌کنیم، این تصمیم‌ توسط نهادهای اداری در هر سطحی که باشند، گرفته نمی شود، بلکه توسط دادگاه‌ها مشخص می شود. طبق قوانین روسیه، فقط دادگاه می‌تواند یک سازمان را به عنوان سازمان تروریستی تشخیص دهد."
پوتین اقدامات مربوطه "راست افراطی" و گردان های تروریستی "آیدار و آزوف" که در روسیه ممنوع شده است، یادآور شد.
پوتین افزود: "سازمان‌هایی مانند "راست افراطی"، آیدار" و همچنین "آزوف" و برخی سازمان‌های دیگر که در قلمرو اوکراین امروزی فعالیت می‌کنند، تروریستی شناخته می‌شوند. آنها هم در ایدئولوژی و هم در عمل کاری که انجام می دهند تروریستی هستند."
وی خاطرنشان کرد که از نظر ساختار دولتی، "این مساله شاید حتی نباید یک تصمیم دادگاهی باشد" زیرا "این یک سیاست تاریخی است."
رئیس جمهور روسیه گفت که اداره اطلاعات اصلی اوکراین می دانست که در هواپیمای روسی ایلوشین-76 اسیران جنگی اوکراینی هستند.
پوتین گفت: "کل رژیم فعلی کی یف به نوعی بر اساس جنایاتی است که روزانه انجام می شود، از جمله علیه شهروندان خود... ببینید، آنها هواپیمای ایلوشین-76 ما را با سربازان خودشان، 65 نفر، سرنگون کردند. ما فقط نیستیم. اداره اصلی اطلاعاتنیز می‌دانست که ما 65 نیروی نظامی را به آنجا منتقل می‌کنیم و در مجموع، به نظر من، 190 نفر برنامه‌ریزی شده بود."
پوتین در ادامه گفت: "به هر حال، کل رژیم امروز کی یف به هر طریقی بر اساس جنایاتی است که هر روز مرتکب می شود، از جمله علیه شهروندان خود."
وی خاطرنشان کرد که این به صورت تاریخی اتفاق افتاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала