کیف به مبادله اسیران و ساقط شدن طیاره ایل -76 روسی اعتراف کرد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие во время посадки в самолет ВКС России Ил-76 МД
Военнослужащие во время посадки в самолет ВКС России Ил-76 МД - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2024
عضو شوید
در کیف، آنها به این واقعیت اعتراف کردند که مبادله زندانیانی که با هواپیمای Il-76 منتقل می شدند، در هوا مورد حمله راکتی قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، در کیف، آنها به این واقعیت اعتراف کردند که مبادله زندانیانی که با هواپیمای Il-76 منتقل می شدند، همه کشته شده اند.
نماینده اداره اصلی اطلاعات اعتراف کرد که تبادل اسرا که با هواپیمای Il-76 پرواز می کردند مختل شده است.
به گفته یوسف، در رابطه با سقوط طیاره Il-76 در نزدیکی بلگورود، اوکراین مایل است تحقیقات مستقلی را به منظور "بررسی همه شرایط" انجام دهد. وی افزود، اما در حال حاضر، کیف "همه اطلاعات در مورد حضور افراد در کشتی و سرنوشت بعدی آنها را ندارد."
در 24 جنوری، هواپیمای ترانسپورتی نظامی روسیه Il-76 را بر فراز منطقه بلگورود ساقط کرد؛ این هواپیما حامل 65 اسیر اوکراینی از میدان هوایی چکالوفسکی در نزدیکی مسکو برای مبادله بود. همه آنها و همچنین سه افسر نیروهای مسلح روسیه و شش خدمه همراه آنها جان باختند. صبح روز بعد، هر دو جعبه سیاه - یک دستگاه ضبط پارامترهای پرواز و یک ضبط کننده صدا - کشف شد.
به گفته وزارت دفاع روسیه، کیف از انتقال قریب الوقوع اسرا مطلع بود، قرار بود مبادله در روز پرواز انجام شود. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سقوط هواپیمای ایل-76 "سوالی بزرگ در مورد احتمال دست‌کم نوعی توافق" با کی‌یف ایجاد می‌کند. ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای ایالتی دستور داد درخواستی برای کانگرس ایالات متحده و بوندستاگ آماده کند - این واشنگتن و برلین هستند که سیستم های راکتی دافع هوایی پاتریوت و IRIS-T را به کیف می رسانند.
رسانه های اوکراین ابتدا نوشتند که ایل-76 توسط نیروهای مسلح اوکراین سرنگون شده است، اما سپس این اطلاعات را از وب سایت خود حذف کردند. بعداً، اوکراین به طور غیرمستقیم اعتراف کرد که یک Il-76 را سرنگون کرده است - اداره اطلاعات اصلی شکایت کرد که ظاهراً روسیه در آن زمان "نیاز به تضمین امنیت فضای هوایی" در نزدیکی بلگورود را اطلاع نداده است. به طور رسمی، کیف از نیاز به تحقیقات بین‌المللی صحبت می‌کند؛ به‌ طور غیررسمی، رسانه‌های محلی این خبر را منتشر کرده‌اند که Il-76 راکت‌هایی را برای دستگاه دافع هوایی S-300 حمل می‌ کرد. تاکید گردیده است که اگر تحقیقات بین المللی بر جنایات رژیم کیف متمرکز شود "خیلی ضروری است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала