وزارت خارجه روسیه هدف واقعی آمریکا در زمینه ثبات استراتژیک را فاش کرد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید: ایالات متحده با شعار عمل متقابل، می خواهد کنترل خود برزرادخانه سلاح های هسته ای روسیه را تضمین کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این‌کشور در آینده "امکان حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک اختلافات موجود" با ایالات متحده و غرب در زمینه کنترل تسلیحات را رد نمی کند، اما قاطعانه این موضوع را به امتناع غرب از "مسیر بدخواهانه تضعیف همه جانبه امنیت روسیه" مشروط می‌داند.
وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ایالات متحده با شعار متقابل در زمینه ثبات استراتژیک، می خواهد تلاش کند تا کنترل زرادخانه هسته ای روسیه را تضمین و خطرات احتمالی هسته ای را برای خود به حداقل برساند؛ برای مسکو چنین ایده هایی پوچ و غیرقابل قبول است.
این وزارتخانه یادآور شد که این ایالات متحده بود که گفت‌وگوهای دوجانبه درباره ثبات راهبردی را به بهانه "پس‌زمینه نظامی-سیاسی نامطلوب" متوقف کرد. با این حال، بعداً ایالات متحده پیشنهاد کرد که روسیه مذاکرات در مورد ثبات استراتژیک را از سایر موضوعات و زمینه کلی در روابط روسیه و آمریکا جدا کند.
این وزارتخانه گفت: "البته روسیه برای آینده، ایده کنترل تسلیحات و امکان حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک اختلافات موجود را رد نمی کند." با این حال، این امر به شدت مشروط به رد مقدماتی غرب از مسیر بدخواهانه تضعیف همه جانبه امنیت روسیه و بی احترامی آشکار به منافع اساسی ما است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала