ممکن امریکا و آلمان در حمله به طیاره ترانسپورتی ایلیوشین ـ 76 روسیه ذیدخل باشند

© Photo / Eyewitness photoДым на месте падения самолета Ил-76 в Белгородской области
Дым на месте падения самолета Ил-76 в Белгородской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2024
عضو شوید
معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد، اگر معلوم شود که کیف از راکتهای پاتریوت یا IRIS-T استفاده کرده ، ایالات متحده و آلمان همدستان مستقیم حمله تروریستی به هواپیمای ایلیوشین ایل-76 روسیه خواهند بود.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی نماینده دائم فدراسیون روسیه گفت: "تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که نیروهای مسلح اوکراین این حمله تروریستی را با استفاده از دستگاه های دفاع هوایی انجام دادند. علایم زیادی وجود دارد که آنها ممکن است یا راکت های پاتریوت امریکایی یا راکت هایIRIS-T ساخت آلمان باشند. در صورت تائید این موضوع، کشورهای غربی که آنها را تحویل دادند، همدستان مستقیم این جنایت خواهند بود".
روز چهارشنبه، قوای مسلح اوکراین یک طیاره ترانسپورتی نظامی ایل-76 را بر فراز ولایت بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای تبادل بود، سرنگون کرد. همه اسیران داخل هواپیما و همچنین شش خدمه و سه نفر همراه - در مجموع 74 نفر جان خود را از دست دادند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، کیف به خوبی از انتقال قریب الوقوع اسرا برای مبادله، که قرار بود بعداً در روز چهارشنبه انجام شود، آگاه بود (درباره اینکه آیا این مبادله در هر قالبی انجام خواهد شد، هنوز اطلاعاتی در دست نیست). وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سقوط طیاره ایل-76 "سوال بزرگ در مورد امکان رسیدن به حداقل هر نوع توافق" با کیف ایجاد می‌کند.
ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه دستور داد درخواستی برای کانگرس ایالات متحده و بوندستاگ، پارلمان آلمان آماده شود چون امریکا و آلمان به اوکراین سیستم های راکتی دافع هوایی (پاتریوت و آیریس- تی) را عرضه می کنند. این در حالی است که رسانه های اوکراین ابتدا نوشتند که ایلیوشین-76 توسط قوایی مسلح اوکراین سرنگون شده است، اما پس از آن این گزارشات را از سایت های خود حذف کردند.
اوکراین به طور غیرمستقیم اعتراف کرد که ایلیوشین-76 را سرنگون کرده است: اداره عموم اطلاعات اوکراین شکایت کرد که ظاهراً روسیه در آن زمان "نیاز به اطمینان از ایمنی حریم هوایی" در نزدیکی بلگورود را اطلاع نداده است. به طور رسمی، کیف در مورد نیاز به تحقیقات بین المللی صحبت می کند، به طور غیر رسمی، رسانه ها این تز را منتشر کرده اند که گویا طیاره ایلیوشین -76 راکت هایی برای دستگاه اس-300 حمل می کرد. سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که اگر تحقیقات بین المللی بر جنایات رژیم کیف متمرکز شود "قطعا ضروری است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала