محکمه بین المللی از اسرائیل خواست که از نسل کشی جلوگیری کند

© AP Photo / Mike Corderهشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران
هشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2024
عضو شوید
محکمه بین المللی به اسرائیل دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل کشی در غزه انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جوآن دونوهو، رئیس محکمه بین‌المللی جنایی حکم داد که اسرائیل باید عاجل اقدامات برای جلوگیری از نسل‌کشی در نوار غزه انجام دهد. اسرائیل همچنین باید کسانی را که به نسل کشی دامن می زنند، پاسخگو باشند.
همانطور که خبرنگار نیویارک تایمز گزارش می دهد، اسرائیل همچنین باید اجازه دهد کمک های بشردوستانه بیشتری وارد نوار غزه شود.
در جریان جلسه جنایی در مورد شکایت افریقای جنوبی علیه اسرائیل، دونوهه برخی از "اظهارات تحریک آمیز رهبران اسرائیل" را در مورد عملیات نظامی قوای اسرائیل در نوار غزه خواند. او به طور خاص به نقل از وزیر دفاع یوآو گالانت گفت که قوا در حال مبارزه با "حیوانات انسان نما" است.
همانطور که NYT نوشت، بعید است که این تصمیم بر جنگ در نوار غزه تأثیر بگذارد، اما ممکن است فشار بین المللی بر بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل را افزایش دهد.
واشنگتن پست خاطرنشان کرد که تصمیمات دیوان بین المللی تحقیقات دارای قدرت قانونی است، اما برای اجرای سازوکارهای واقعی مانند تحریم ها، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از تصمیم دیوان نیز لازم است. با توجه به سابقه طولانی ایالات متحده در محافظت از اسرائیل در برابر انتقادات بین المللی، چنین سناریویی بعید است.
وزارت صحت عامه فلسطین در 26 جنوری گزارش داد که تعداد تلفات حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 26083 نفر رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала