عراق از آمادگی آمریکا برای خروج نیروهای نظامی خود روسیه را مطلع کرد

© AP Photo / Todd Pitmanنیروهای نظامی آمریکا در عراق
نیروهای نظامی آمریکا در عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2024
عضو شوید
عراق از آمادگی آمریکا برای خروج نیروهایش از این کشور به روسیه خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه اعلام کرد عراق آمادگی آمریکا را برای خروج نیروهایش از این کشور به روسیه اعلام کرده است و حالا سوال اینجاست که روند خروج پرسنل نظامی چقدر طول می کشد و چگونه خواهد بود.
پیشتر ثابت العباسی وزیر دفاع عراق در بیانیه ای در رابطه با ایجاد کمیته ای بین عراق و آمریکا برای خروج نیروهای نظامی خارجی، گفته بود که نیروهای مسلح عراق کاملاً آماده هستند پس از خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) کنترل امنیت کشور خود را در دست بگیرند.
لاورنتیف گفت: "همکاران عراقی ما در این مورد به ما گفتند. آنها به ما اطلاع دادند که سفیر آمریکا در بغداد آمادگی طرف آمریکایی را برای چنین اقداماتی - برای تحقق خواسته طرف عراقی که با تصمیم پارلمان تایید شده - اعلام کرده است. من حتی به طور خاص از دوستان، عراقی‌مان پرسیدم آیا آمریکایی ها از انجام خواسته ها امتناع کردند یا خیر. آنها پاسخ دادند که ایالات متحده با این خواسته ها موافق است."
لاورنتیف گفت: "خروج نیروها از عراق بدون شک خروج نیروها از سوریه را به دنبال خواهد داشت، زیرا بدون امکان استفاده از خاک عراق، حفظ لجستیک و حفظ یک گروه نظامی در سوریه غیرممکن خواهد بود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала