اسرائیل از طرح آتش بس امتناع ورزید

© AFP 2023 / Jack Guez155-мм самоходная гаубица M109 израильской армии ведет огонь возле границы с сектором Газа на юге Израиля
155-мм самоходная гаубица M109 израильской армии ведет огонь возле границы с сектором Газа на юге Израиля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2024
عضو شوید
مذاکرات درباره آزادی گروگان ها در غزه در رابطه با موضع اسرائیل متوقف شد.
به گزارش اسپوتنیک، مذاکرات برای آزادی گروگان های باقی مانده حماس در نوار غزه به دلیل امتناع اسرائیل از موافقت با آتش بس دائمی متوقف شده است.
این خبر را روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه منتشر کرده است.
یک منبع به روزنامه فایننشال تایمز گفت: "اسرائیل آتش بس را (به عنوان بخشی از توافق) رد کرد. این آخرین پاسخ اسرائیلی ها به قطر بود".
آخرین پیشنهاد قطر در مورد نقش میانجی‌ در مذاکرات که شامل توقف درگیری یک ماهه نبرد در غزه بود، که طی آن حماس گروگان‌های باقی مانده را در ازای آزادی تدریجی اسرای فلسطینی توسط اسرائیل آزاد می‌کرد. به گفته اسرائیل 136 گروگان در غزه وجود دارد که شامل افراد مسن، سرباز و نیروهای احتیاط می شود. احتمالاً حداقل 27 نفر از گروگان ها کشته شده باشند.
به نوشته این نشریه، میانجی‌ها، از جمله امریکایی‌ها، اکنون در تلاش هستند تا اسرائیلی‌ها را متقاعد کنند که با یک آتش‌بس پایدار موافقت کنند.
منبع همچنین گفت که در چگونگی ترتیب آزادی گروگان ها اختلاف نظر وجود دارد، به طوری که حماس می خواهد سربازان زن اسرائیلی جزو آخرین نفراتی باشند که آزاد می شوند، در حالی که اسرائیل می خواهد اول آنها آزاد شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала